SEO este un domeniu care depinde în mod principal de acţiunile Google Search. Atunci când Google schimbă ceva, toată lumea SEO este în alertă, pentru că, este simplu de înţeles, o întreagă industrie depinde de SEO.
La nivel de SEO Local, recent, au fost câteva modificări importante. Actualizări importante.
Astfel:
-în SERP, doar 3 rezultate ale unor afaceri locale vor fi afişate, totul prin rotaţie în funcţie de locaţia utilizatorului şi în funcţie de istoricul său de navigare, ceea ce este excelent pentru acele tipuri de afaceri care activează regional sau naţional (sau global) şi care erau dezavantajate de faptul că până acum apăreau calupuri de 5, 7 rezultate locale în SERP;
-afişarea rezultatelor se face acum într-un mod mult mai user-friendly, dar şi cu mai puţină informaţie despre afacerile în cauză, dispărând informaţii despre locaţie, numere de contact, linkuri spre pagina Google My Business;
-dacă până acum lista de afaceri locale afişate în SERP putea fi extinsă în aceeaşi pagină, de acum înainte va putea fi extinsă doar într-o nouă pagină, asta însemnând în fapt o interogare nouă, automată (ceea ce este foarte bine), în pagina respectivă zona header fiind ocupată de Google Maps care va afişa direct locaţiile fizice ale afacerilor locale (şi care va permite navigarea rapidă spre aceste locaţii);
-pagina Google My Business (pagina G+) rămâne la fel de importantă, pentru că va dicta informaţia ce va fi afişată în SERP, mai mult de atât, inclusiv căutările organice pentru un anumit business (firma, companie) vor avea rezultate dictate de Google My Business, în cele din urmă făcând diferenţa între companii care sunt preocupate de prezenţa online şi de cele care nu sunt;
Aceste actualizări au fost făcute la nivel mondial. Astfel că în următoarele zile vor fi vizibile şi în .ro.
Este primul semn al faptului că Google forţează lucrurile pentru afacerile locale. Le ajută, aşa cum au tot spus că o fac, dar în acelaşi timp le provoacă să devină mai puternice. Pe de altă parte, nu putem ignora faptul că Google reuşeşte acum să dea o importanţă mai mare Google Maps. Mai ales dacă ne uităm şi la modificările ce ţin de PPC în SERP şi de modul cum Google diferenţiază acum anunţurile printr-un simplu „aţi vizitat acest site în data de”.