Nu voi dezvolta foarte mult introducerea acestui articol, pentru ca ceea ce urmeaza a fi expus este deja destul de complex!
Veti gasi in randurile de mai jos tabelul cu toti factorii de optimizare SEO, factori ce lucreaza impreuna si care influenteaza efectiv afisarile linkurilor site-urilor voastre in SERP pe Google, Bing sau Ask!
A nu se confunda cu calculul Page-rankului si a influentei acestuia in afisarile site-urilor voastre(linkurile site-urilor) in SERP!
Optimizarea SEO este grupata in doua categorii de operatiuni ce lucreaza in paralel si anume:
1-Optimizarea SEO ”in pagina”
1.1-Continut
- 1.1.1-Calitatea continutului(calculata in primul rand prin marimea textului si apoi prin bounce-rate)
- 1.1.2-Cuvinte cheie definite(relevanta acestora in contextul dat)
- 1.1.3-Cuvintele folosite in text, relevanta acordata de acestea cuvintelor cheie alese
- 1.1.4-Angajarea cititorului in a petrece cat mai mult timp pe pagina(defineste 1.1.1)
1.2-HTML
- 1.2.1-titlurile, folosirea a cel putin un cuvant cheie ales in titlu, titlul prezentat in varianta HTML sa fie prin tag H1, H2 sau H3, pentru a-l diferentia de restul continutului
- 1.2.2-meta-descrierea, trebuie sa contina cel putin o data cuvintele cheie definite ca relevanta pentru continut(alese)
- 1.2.3-Header, cuvintele cheie sa fie prezente in headline sau subhead(sublinierea cuvintelor cheie in text)
1.3-Arhitectura site
- 1.3.1-Paginile sa fie usor de indexat(crawling), iar aici trebuie sa va asigurati ca nu aveti instalate softuri ce blocheaza robotii Google, Bing, Ask
- 1.3.2-Viteza de incarcare a site-ului, cu cat mai rapid cu atat mai bine(atat in Google PageSpeed cat si in Yahoo YSlow)
- 1.3.3-URL, adresele url trebuie sa fie cat mai scurte si sa contina cel putin unul din cuvintele cheie alese in text
2-Optimizare SEO in ”spatele paginii”
2.1-Structura de linkuri
- 2.1.1-calitatea linkurilor catre site-ul tau, Pr-ul site-urilor ce linkeaza spre site-ul tau(se urmareste si Domain Authority dar si Trust Flow)
- 2.1.2-relevanta ancorelor text pe care sunt fixate linkurile ce trimit spre site-ul tau
- 2.1.3-numarul efectiv de linkuri ce trimit spre paginile site-ului tau
2.2-Social Media
- 2.2.1-Reputatie in Social Media sau altfel zis, sunt linkurile site-ului tau distribuite pe retelele de Socializare?!
- 2.2.2-Share, este continutul site-ului tau baza pentru informatii distribuite pe retele de socializare?!(viral)
2.3-Increderea(Trust)
- 2.3.1-Autoritatea domeniului, este site-ul tau prin prisma combinarii factorilor enumerati mai sus, un site de incredre?!
- 2.3.2-Vechimea site-ului tau
2.4-Target Personal
- 2.4.1-tarile de unde site-ul tau primeste cu preponderenta vizite(conteaza in afisarea ulterioara in SERP)
- 2.4.2-localitatile si zonele geografice de unde site-ul tau primeste vizite cu preponderenta(idem 2.4.1)
- 2.4.3-istoric, este site-ul tau vizitat de aceeasi persoana(adresa IP) o singura data sau de mai multe ori?!
- 2.4.4-recomandari, altfel zis aceasta sectiune se refera la datele structurate ce contin notele/article review primite de la cititori/vizitatori
Aceste doua categorii de actiuni definesc o buna optimizare SEO! Nu am explicat prea mult pentru ca oricum despre fiecare in parte exista articole atat pe balantza.com cat si pe mostwantedblog.org!
In continuare sa vedem si optimizarile interzise, care duc la penalizarea sau banarea site-ului!
3-Violari de regulament
- 3.1-continut irelevant, ilizibil, scris doar prin comasare de cuvinte aflate in trend in cautarile pe Google, Bing, Ask
- 3.2-utilizare excesiva de cuvinte cheie(mai mult de 10 pe pagina, incluse fiind si categoriile, arhiva, tag-urile)
- 3.3-continut ascuns, cuvinte cheie ascunse( text de aceeasi culoare cu a fundalului site-ului, vizibil doar robotilor, nu si cititorilor)
- 3.4-cloaking, livrare de continut diferit catre motoarele de indexare/cautare fata de cel livrat cititorilor(realizat prin completarea cu continut diferit de cel propriu zis al:- title-tag, meta-description si meta-keywords)
- 3.5-linkuri platite/cumparate- existenta a mai mult de doua linkuri pe aceeasi pagina ce indica spre aceeasi pagina a unui site(extern) este una din metodele de deconspirare a linkurilor cumparate! Este analizata in ambele sensuri, inspre si dinspre site-ul tau!
- 3.6-link-spam(furnizare agresiva de linkuri prin comentarii lasate pe bloguri, forumuri etc…, ce indica spre paginile site-ului tau)
4-Blocare/Banare de catre vizitator
- 4.1-blocarea vizualizarilor rezultatelor afisate in SERP ce indica spre site-ul tau, de catre mai multi utilizatori intr-o perioada scurta de timp
- 4.2-blocarea vizualizarilor rezultatelor afisate in SERP ce indica spre site-ul tau, de catre un utilizator(calculat individual pentru fiecare utilizator in parte) in repetate randuri
Aceste doua grupe de factori duc la banarea site-ului pe motoarele de cautare! Am mai vorbit despre ele, nu este cazul sa dezvolt asa cum nu este cazul pentru nici unul din factorii de mai sus!
In speranta ca cele spuse de aici va vor fi de folos si vreti sa verificati sau sa pastrati pe desktop tabelul, atunci puteti vizita site-ul celor ce l-au creat, Search Engine Land!
Nu stiam ca Mendeleev facea SEO in 1800 toamna 🙂
Interesante si utile informatiile prezentate in articol.