Românii se pricep şi la modă, ca la orice altceva.

Noi, românii, ca naţie, suntem amuzanţi fără să ne dăm seama. Ne auto-ironizăm în privirile străinilor prin simplul mod că vrem să ne spunem părerile chiar şi atunci când pur şi simplu trebuie să tăcem. Pentru că înseamnă un lucru a-ţi expune părerea şi cu totul altceva să-ţi susţii părerea, chiar dacă nu ai habar despre ce vorbeşti.

Doamna Carmen Iohannis este trecută astăzi prin milioane de filtre ale celor mai pricepuţi critici de modă, cu care România face să tremure nişte “nimicuri” în domeniu. Probabil acum creatorii de modă ai caselor D&G, Armani, Channel, YSL (s.a.m.d) tremură şi sunt agitaţi pentru că şi-au dat seama că trebuie să-şi refacă toate colecţiile de haine trimise spre purtare românilor, româncelor. Nu din altă cauză, dar se vede că românii, mai ales româncele, ştiu ce e aia modă, ştiu ce e aia etichetă.

Pentru româncele care-şi testează abilităţile în arta fashionului de fiecare dată când merg la Mall ori când merg în piaţa Obor este strigător la cer faptul că doamna Iohannis a ales ieri, la ceremonia de investire în funcţia de Preşedinte a soţului său, o rochie tinerească, primăvăratică, nu tocmai in eticheta solemnitătii impuse de moment. La fel şi jurnalistele ori bloggeriţele de fashion, obişnuite să claseze calitatea in modă în funcţie de gratuităţile primite dinspre casele de modă. Nici bărbaţii obişnuiţi cu complexitatea stilului vestimentar dâmboviţean, ce conţine pantofi sport şi accesorii de aur indiferent de ocazie, nu s-au arătat mai indulgenţi. Multă lume nemulţumită.

De fapt, oamenii sunt nemulţumiţi că doamna Iohannis nu s-a îmbrăcat, ieri, ca o babă. Şi că a ales să-şi păstreze stilul vestimentar, un stil cu care şi-a obişnuit apropiaţii sau pe cei cu care se întâlneşte în mod frecvent.

Sigur, rândurile de mai sus au rol satiric. Cumva declanşate de frustrarea atotştiutorilor mitici. Departe de mine gândul de a cataloga ori generaliza. Dar cine se simte vizat e şi avizat.

Lasă un răspuns