A aparut se pare, Orkestra, cu destule surle si trambite. O noua metoda de a face bani online, destinata bloggerilor.

Blog: Orkestra? | zoso blog.

O specie aparte, ati putea crede, ca sunt bloggerii, din moment ce au atatea si atatea posibilitati de castig financiar in online.

Numai ca lucrurile nu stau chiar asa.

Spre exemplu Orkestra, nou lansata platforma de business, propune o idee ”geniala” si anume ofera 100 de euro pentru 30 de articole, in fiece luna, bloggerilor inscrisi in retea.

La un calcul sumar, rezulta ca pentru Orkestra (ma rog, cei din spatele business-ului) valoarea unui articol este de 3,3 euro. Misto, nu contrazic, e treaba lor ce fac, cum fac si ce ofera.

Ideea e alta si anume cine oare sunt pseudo-marketerii ce accepta sa-si promoveze afacerile prin intermediul unui astfel de sistem?!

Nu sunt o problema advertorialele, in fond e un mod legitim de a promova un serviciu sau produs, insa reprezinta o problema faptul ca marketingul online ajunge sa fie facut cu picioarele, la propriu. Sigur, mediul de marketing online din Romania are serioase lacune de profesionalitate si sufera din cauza faptului ca exista putini specialisti bine pregatiti.

Da, Orkestra vizeaza SEO si linkbuilding (nu advertoriale), insa chiar si asa, ideea e subreda. Pentru ca din punct de vedere SEO e o tehnica kamikaze sa faci linkbuilding in retea inchisa. Sigur, vor alterna serii de cate 30 de bloguri per campanie, insa in final tot circuit inchis se numeste. Si da, valoarea unui link scade spre zero atunci cand site-ul ce-l ofera e prins intr-o astfel de retea. Nu mai luam in calcul ca linkbuilding-ul e zero, ca importanta, in acest moment din punct de vedere ranking in SERP pe Google. Nu mai luam in calcul faptul ca un site, fara linkuri ce-l recomanda, rezumandu-se doar la continut creat in mod frecvent, va prinde un PR mai mare si o autoritate mai mare mult mai rapid decat cele ce fac linkbuilding. (lasam astea deoparte, nu pot fi pricepute de oricine)

Important e ca intr-un moment in care blogosfera sufera enorm la capitolul calitate a continutului creat, in care mare parte din acest continut e generat prin prisma ideilor altora, apare o astfel de platforma, gen Orkestra.

Bineinteles, dincolo de orice alt aspect, cel mai important este cel al cititorului, care se va vedea asaltat de mii si mii de articole fake scrise doar pentru a avea contextul necesar plasarii unor linkuri.

In cele din urma Orkestra nu face decat sa propage ideea din spatele altor concepte de gen, care si ele au sabotat evolutia inspre bine a blogosferei, deopotriva cu consumarea bugetelor de marketing ale unor companii ce considera ca marketingul online e la fel ca cel clasic.

Orkestra, bloggerii si banii.