Motive pentru care specialiştii SEO trebuie să coopereze cu cei Social Media.

Ştiind doar cele câteva reguli din articol, este îndeajuns să se renunţe la idea că SEO este concurentul SM ori viceversa. La fel, SEO nu este concurentul SEM ori SMM.

În departamentele de Marketing Online, SEO şi Social Media sunt diferenţiate clar prin atribuţii şi responsabilităţi. Însă, cele două sub-diviziuni departamentale trebuie coopereze îndeaproape.

A devenit evident pentru orice profesionist de Marketing Online singura modalitate de a avea rezultate optime este ca specialiştii SEO coopereze îndeaproape cu cei Social Media, SEM, UX/UI s.a.m.d. Altfel, orice strategie de marketing online va fi sortită eşecului, doar pentru există o abordare greşită.

Pentru cei ce cunosc zona de marketing online îndeajuns de bine, nu reprezintă o noutate faptul ani de zile SEO a fost văzut ca un concurent al Social Media ori SEM. Tocmai de asta, pentru observ şi înRomânia destul de mulţi specialişti de marketing preferă creeze concurenţă între membrii aceleiaşi echipe, în loc -i îndrume coopereze, voi evidenţia următoarele motive pentru care specialiştii SEO trebuie lucreze cu cei Social Media.

Iar aceste motive sunt:

Conţinutul creat de specialiştii Social Media poate ajuta, în funcţie de reacţiile şi KPI-urile obţinute, specialiştii SEO optimizeze pro-user site-ul. Mai ales dacă site-ul este un magazin online.

Specialiştii de Marketing Online ştiu foarte bine care este zona ţintă, publicul ţintă. Ştiu cine sunt, de unde vin, ce-i interesează pe clienţi. Tocmai de asta strategia generală de marketing vizează o anumităzonă ţintă. Mai apoi, strategia este pusă în practică de specialiştii Social Media, la fel şi de cei SEO ori SEM. Din asta se poate concluziona, uşor, nu este indicat ca specialiştii Social Media abordezeîntr-un mod diferit punerea în practică a strategiei de marketing, faţă de cei SEO. În ideea ambele departamente ştiu foarte bine care este zona şi publicul ţintă. Şi abordarea trebuie fie una comună princonţinutul creat.

Atât specialiştii Social Media cât şi cei SEO au acelaşi “ideal”, aceeaşi ţintă. Iar ţinta este ca activitatea lor, într-un final, genereze vânzări. Tocmai din cauza asta trebuie renunţat la percepţia ceidin Social Media sunt entertaineri ori cei din SEO lucrează doar pentru Google. Percepţia asta este complet eronată. Specialiştii SM cât şi cei SEO lucrează pentru a aduce utilizatori de internet pe site-ul companiei. Faptul nici un specialist de Marketing Online nu le solicită în KPI-uri celor din SM ori SEO genereze vânzări, nu înseamnă SM şi SEO sunt departamente complementare ci dimpotrivă. Înseamnă SMşi SEO sunt “uneltele” prin care marketingul online reuşeşte genereze vânzări.

Specialiştii SEO trebuie respecte regulile Google şi ale altor mari motoare de căutare. Pentru a avea rezultate bune în munca lor. La fel şi cei din SM trebuie respecte regulile Facebook (de exemplu). Ceea ce este important de ţinut minte este , deopotrivă, atât regulile Google cât şi cele Facebook (doar ca exemplu) sunt făcute pentru ca experienţa utilizatorilor de internet fie una foarte bună. Pentru ca oamenii folosească internetul în siguranţă, feriţi de înşelătorii şi decepţii.

– SEO, chiar dacă este mai mult orientat spre a “face pe plac” motoarelor de căutare, în realitate înseamnă o experienţă mai bună oferită utilizatorilor ce vin dinspre motoarele de căutare. Tocmai prin prismacriteriilor de ranking (viteză de încărcare a site-ului, conţinutul site-ului s.a.m.d). La fel se întâmplă şi în SM. Spre exemplu, degeaba activitatea pe pagina de Facebook a unui magazin online este una super-duper, dacă site-ul, magazinul online în sine, este unul ce îngreunează acţiunile utilizatorilor şi implicit procesul de achiziţie.

Ştiind doar cele câteva reguli de mai sus, este îndeajuns se renunţe la idea SEO este concurentul SM ori viceversa. La fel, SEO nu este concurentul SEM ori SMM, aşa cum am argumentat destul de clar în articole trecute.

Iar dacă acum întrebaţi “bun, şi de ce nu se schimbă atitudinea, activitatea celor din OM?”, răspunsul este unul singur. Pentru vanitatea şi cifrele fantastice fură luciditatea multor manageri. Tocmai de astaaleg lucreze defectuos, probabil şi cu oameni care pretind a fi cunoscători, ignorând rezultatele reale. Pentru ca într-un final se concluzioneze totul cu fraze de genul “Facebook nu vinde”, “Adwords nu vinde” s.a.m.d.

Lasă un răspuns