numarul de linkuri in pagina

In SEO a existat pana in 2008, o regula scrisa si anume ca numarul de linkuri in pagina sa nu fie mai mare de 100. Asta datorita politicii Google de pana atunci, care penaliza orice site ce avea mai mult de 100 de linkuri pe pagina.

In 2008 politica Google referitoare la numarul de linkuri in pagina s-a schimbat, de fapt Google a renuntat la regula ”nu mai mult de 100”, desi public nu a recunoscut pana de curand. Insa, specialistii SEO au continuat ani de-a randul sa incerce sa respecte vechea regula si sa nu aiba un numar foarte mare de linkuri.

Daca va amintiti, si aici in articolele SEO, va recomandam sa tineti cat mai aproape de 100, numarul de linkuri in pagina pe site-urile proprii.

Ok, multi au zis ca si eu dar si altii vorbim prostii si ca nu are sens sa cautam sa respectam o regula care practic nu mai exista sau care nu are importanta.

Smecheria, pentru ca exista o smecherie, este ca numarul de linkuri in pagina influenteaza enorm de mult calitatea si valoarea fiecarui alt link din respectiva pagina. Altfel spus, daca ai 100 de linkuri fiecare dintre acestea va avea o valoarea si un link-juice mai mare decat daca ai avea 500 de linkuri in pagina.

Am mai explicat treaba asta, e o smecherie dar nu inginerie, adica cei de la Google au devenit constienti ca a tine numarul de linkuri in pagina sub 100 este aproape imposibil, in web 2.0 si mai apoi web 3.0, si au decis sa nu mai penalizeze depasirea a acestui numar. Totusi, asta nu inseamna ca brusc linkurile si modul de calcul al link-juice s-a schimbat, dimpotriva, a ramas acelasi.

Iata un exemplu de calcul simplu al link-juice (care in efect influenteaza direct Pagerank-ul), de pe o pagina:

-caz 1:- se da pagina A, care are linkuri spre paginile B, C si D, atunci link-juice va fi distribuit in mod egal catre B, C si D;

-caz 2: -daca insa pagina A are linkuri spre paginile B, C, D si E atunci link-juice va fi distribuit in mod egal catre B, C, D si E, de unde rezulta ca valoarea primita de fiecare link este mai mica decat in cazul 1;

*link-juice=denumire generica pentru valoarea daruita catre fiecare link existent intr-o pagina web

In concluzie, chiar daca Google nu mai penalizeaza depasirea acelui numar maxim de 100 linkuri pe pagina, asta nu inseamna ca din punct de vedere SEO schimba foarte mult regulile jocului. Ok, nu se va mai primi penalizare, insa nu va ajuta pe nimeni faptul ca o pagina are 500 de linkuri cand fiecare dintre cele 500 vor avea o valoare mai mica decat cele 100 de pe alta pagina web.

Tocmai din cauza asta, de foarte multe ori, un link de pe o pagina a unui site cu PR3 care are un numar de linkuri in pagina/existente undeva in jurul a 100 are o valoare mai mare decat un link de pe o pagina a unui site cu PR7 dar pe care exista alte 600-800 de linkuri.

In alta ordine de idei, in cele ce urmeaza puteti vedea un clip in care Matt Cutts explica tocmai cele relatate mai sus, evidentiind faptul ca Google nu penalizeaza numarul mare de linkuri, insa cu cat numarul de linkuri in pagina este mai mare cu atat mai mica este valoarea daruita fiecaruia.

Tot din clip rezulta un aspect pe care-l anticipasem acum exact o luna de zile, cand se vorbea despre retragerea algoritmului Pagerank de catre Google. Si anume faptul ca daca Matt Cutts continua sa vorbeasca despre Pagerank inseamna ca Google nu va retrage acest algoritm, ci doar a ”secretizat” datele sale.

In incheiere, esenta a tot ce am spus mai sus este ca numarul de linkuri in pagina conteaza foarte mult, in special pentru site-urile mici (PR0-Pr4, chiar si Pr5) si care trebuie sa se foloseasca de propriile pagini pentru a urca in ranking.