Undeva spre inceputul lunii martie, Google planuieste sa lanseze un nou serviciu dedicat creatorilor de continut, serviciu ce va fi de fapt un sistem de sugestii de continut. Nu s-a comunicat inca numele acestui serviciu, se stie doar ca este in varianta beta si a fost trimis spre testare mai multor specialisti SEO.
Structural, un sistem de recomandari de continut inseamna de fapt un ”related posts” insa selecteaza si triaza continutul nu doar de pe blogul unde este instalat ci de pe toate blogurile unde acesta este in functiune.
Astfel de sisteme, destul de populare pentru bloggerii si creatorii de continut (cei ce scriu in engleza si franceza in special) sunt Outbrain, Zemanta sau Taboola.
Principalul beneficiu al unui astfel de sistem este ca un articol va putea trimite link extern spre articole relevante, cu adevarat relevante, ceea ce inseamna un plus de valoare in ranking, datorita relevantei pe topicul interogarii, pentru respectivul articol. Alte beneficii ar fi cel al recomandarilor propriu-zise catre cititori, care vor putea mult mai facil sa citeasca articole pe acelasi topic publicate de diferiti autori. Nu in ultimul rand traficul primit pe baza articolelor ce au fost recomandate de altii inseamna un alt avantaj important al acestui sistem de recomandari de continut.
Pare ca google vrea sa controleze tot, chiar si recomandarile de continut sa fie doar cele agreate … un fel de „acceptam spmul doar daca e controlat si directionat de noi”
Google si-a creat propriul ecosistem, in care, asa cum am tot repetat, creatorii de continut joaca un rol esential. Vedem ce va fi si cu sistemul asta de recomandari. Mie, momentan, imi pare a fi ceva bun.