In cursul zilei de ieri pe SearchEngineLand.com a fost publicata o stire ce mai apoi a fost preluata de mai toate site-urile si publicatiile de specialitate (SEO) din intreaga lume!
Specialistii SEL sustin ca au primit deja confirmarea din partea Google ca actualizarea algoritmului Panda se desfasoara in chiar aceasta perioada!
Implementat pentru prima data in februarie 2011 la nivel de Google SUA si aproximativ 6 luni mai tarziu, in august 2011, la nivel de Google International Non-English Sites, algoritmul Panda a fost unul dintre noii factori de ranking in SERP meniti sa fie mai importanti decat PageRank!
De altfel, din cauza implementarii algoritmilor Panda & Penguin, algoritmului PageRank i-a fost limitata influenta in ranking-ul din Google SERP (mai bine zis a primit un downgrade ca importanta)!
Teoretic actualizarea Panda din aceste zile ar trebui sa fie cea cu numarul 26 din ”istoria” algoritmului, insa este destul de greu de spus care este numarul exact, asta pentru ca cei de la Google, prin vocea lui Matt Cutts, au declarat ca algoritmul Panda este actualizat in fiecare luna, in plus de asta desi multe actualizari au fost anuntate, nu toate au fost confirmate iar altele desi au fost anuntate nu s-au mai intamplat in cele din urma!
**Din pacate trebuie sa retractez cele spuse acum cateva zile, cand observand lipsa primirii datelor de la Google a tuturor instrumentelor de masurare a PageRank-ului, am crezut ca se intampla de fapt o actualizare de PageRank! Se pare insa ca exista o actualizare, insa de algoritm Panda, una destul de importanta din moment ce a fost confirmata de Google!
Daca algoritmul Penguin vizeaza in principal web-spam-ul si practicile blackhat (sau care incalca politica Google) de linkbuilding, algoritmul Panda vizeaza continutul duplicat prin furtul de continut sau prin pur si simpla lipsa a linkurilor canonice pe un site care deasemenea duce la crearea de continut duplicat! Tot Panda vizeaza si ”fermele de continut” adica acele site-uri ce prezinta continut furat de pe multe alte site-uri (iar autorii de drept nu au nicio legatura cu respectivul site) pentru ca mai apoi sa abunde in reclame! Tot la capitolul ”ferme de continut” sunt incadrate si multe din agregatoarele de feed-uri precum si site-urile unde continutul in majoritatea paginilor nu depaseste mai mult de 150-200 de cuvinte/pagina (in special site-uri si bloguri folosite pentru optimizari pe cuvinte cheie)!
In martie 2012 algoritmul Panda a primit una dintre cele mai importante actualizari, efectul acestor actualizari fiind resimtit de foarte multe site-uri in ranking-ul in SERP pe Google! De data aceasta, actualizarea Panda va fi una ceva mai blanda sau mai bine zis va fi una de marire a acuratetii algoritmului!
nu ai gresit cu pagerank-ul , insa o sa fie o mare dezamagire… site-urile bussines vor fi cele luate in vizor acum de google cu + la pagerank.
As vrea sa stiu, daca se poate, publicarea unor texte literare, apartinand unor autori cunoscuti, este socotita continut duplicat, daca mai exista pe alt site, dar nu sunt copiate de acolo ? Textul este același, firește, dar exista diferențe de ortografie si altele.
Multumesc !
Zina, e destul de complicat un raspuns! Oficial Google are in ”termeni si conditii” trecut destul de clar ca sanctioneaza mult mai grav paginile al caror continut a fost copiat din alte parti si care pentru a fi socotite ”unice” au suferit mici modificari de ortografie sau inlocuire de cuvinte! Insa regula este una destul de subreda si sincer nu este pusa in aplicare, cel putin eu nu am vazut-o!
Insa, cele mai mari sanctiuni le primesc site-urile unde intreg continutul (sau mai mult de 60%) este copiat din alte parti, fara ca autorii de drept sa aiba vreo legatura cu site-ul unde au fost copiati!
Oricum, regula continutului duplicat se aplica foarte des in cazul celor ce optimizeaza agresiv, si construiesc 30-40 sau mai multe bloguri si publica pe toate unul si acelasi articol, in aceeasi forma a textului!
Nu este considerat continut duplicat republicarea unui articol, republicarea unui articol de pe un alt site in care autorul de drept sa-si pastreze dreptul de autor, republicarea prin citare…si alte cateva!
Algoritmul Panda e unul dintre cei mai sensibili si tare imi e teama ca Google a cam gresit cu acest algoritm, de fapt am spus si anul trecut, au doborat site-uri de buna credinta si au promovat directoare si ferme de continut!