Asa cum era de asteptat, update-ul pagerank-ul pe Google de acum doua zile, a creat o adevarata valva in blogosfera, pentru ca multi si-au vazut taxate domeniile, ba’ chiar decapitate la propriu! Drept urmare, pentru ca pe multi ii apreciez iar pe altii ii urmaresc si stiu ca fiind la inceput de drum au ”pacatuit” uitand de motivul pentru care si-au deschis blogul, voi scrie in cele ce urmeaza cateva lucruri de retinut!
Esti blogger?
-atunci prioritatea ta numarul 1 este continutul blogului tau.(punct)
Nu te hazarda in a crede ca esti suficient de capabil incat sa poti fenta niste algoritimi matematici, cum sunt cei ai Google SERP, pentru ca vei sfarsi prin a avea penalizat sau chiar banat blogul!
Esti blogger si vrei optimizare SEO pentru blogul tau?
-daca buzunarul iti permite atunci angajeaza specialisti, sunt destui care chiar stiu sa faca SEO curat, ne-agresiv, respectand intocmai regulile ”jocului”
Nu vrei sa cheltui bani pe SEO?-atunci urmeaza cateva sfaturi simple:
-daca esti pe Blogger(blogspot) sau wordpress.com, asigurate ca ai adaugat o meta-descriere si cuvinte cheie(meta-keywords)
-esti pe host propriu, indiferent ca folosesti wordpress, joomla, drupal, asigurate ca ai adaugat o meta-descriere blogului, meta-descriere articolelor, cuvinte cheie atat pentru blog cat si pentru articole, foloseste atributul ”alt” pentru imagini, foloseste linkuri canonice, verifica timpii de incarcare ai blogului, asigurate ca ai o nota buna in Google Pagespeed!
Enumar mai jos, in mod strict, ceea ce inseamna SEO pentru un blog, pe host propriu, fara a depune prea mult efort, fara a cheltui bani, fara a uita de prioritatea ta numarul 1 ca blogger:
-cantitatea de linkuri pe pagina-100 de linkuri sau mai putin este idealul! Tu incearca sa nu ai mai mult de 300!
-titlul articolului, indiferent ca este cel livrat in varianta SEO, nu trebuie sa depaseasca 35 de caractere pentru a putea fi afisat integral in SERP(search engine results page);
-meta-descrierea- nu trebuie sa fie mai mare de 155 de caractere, tocmai pe acelasi principiu, afisarea in SERP;
-cuvintele cheie-nu mai mult de 10-atentie mare, cuvinte cheie sunt socotite si categoriile in care introduci articolul astfel ca daca il introduci in 3 categorii si mai ai si 10 cuvinte cheie, rezulta ca de fapt ai 13;
-atributul ”alt” pentru imagini-pe langa titlul imaginii, insereaza si atributul(gasesti campul imediat sub titlul imaginii)-motivul este ca tocmai acest ”alt” va fi livrat in cautari si cum traficul de pe google vine datorita imaginilor, intelegi logica;
-linkuri canonice-evita livrarea de continut duplicat(linkuri duplicate) catre motoarele de cautare;
-foloseste compresarea-Gzip Compression este de fapt o compresare a codul html a blogului tau, iutind timpii de incarcare ai mai ales de crawling;
-dimensiunea paginii-incearca sa nu ai mai mult de 150 kb livrati per pagina-orice kb in plus aduce penalizari;
-nu folosi cuvinte scurte in titlu-”stop words” inseamna de fapt folosirea de cuvinte scurte gen ”stop, stai, si, nu, da, aici, vezi…etc…” in titlu, ce ii pot face pe ”cautatorii pe google” sa fie confuzi;
-marimea adresei url-aici e ceva mai complicat pentru ca daca ai ales in mod neinspirat numele de domeniu, adica ai ales un nume lung( gen babatragecumitraliera.ro), atunci vei avea mereu probleme, singura solutie fiind scurtare url sau ”permalink-edit”(in wordpress ai imediat sub titlu acest camp);
-insereaza un numar de telefon-nu e neaparata nevoie, insa daca vrei o poti face, inserand in plugingul SEO pe care-l folosesti un numar de telefon, fiind vorba despre seriozitate afisata;
Evident, daca esti pe host propriu, pentru a face toate cele spuse mai sus e nevoie de un plugin SEO! Recomand SEO Ultimate, All in One SEO, SEO by Yoast, oricare dintre ele fiind la fel de bun, diferentele fiind de optiunile extra, insa optiunile de baza ti le ofera toate!
Ai facut toate astea, toate cele spuse mai sus, atunci poti sa uiti de SEO pe blogul tau(evident, nu uita sa adaugi si la viitoare articole, insa e ceva simplu, rapid)!
Nu te hazarda in link-building, pentru ca nu stii cu cine faci acel link-building si tocmai din cauza asta te poti trezi penalizat! Daca faci link-exchange(care e metoda cea mai curata pentru link-building pe blog) atunci asigurate ca linkul tau va ramane pe blogurile partenere mai mult de 3 luni, altfel risti sa fii penalizat! Ca idee, desi calculul pagerankului este complex, gandeste-te ca pentru fiecare backlink pus castigi 10 puncte insa daca acel link este sters inainte de 3 luni, atunci vei pierde 20 de puncte!
In final, sper ca nu am uitat ceva iar daca am uitat voi completa prin raspunsuri la eventuale intrebari, am o sugestie, lasati SEO-ul pentru specialisti, adica pentru acei oameni ce au programarea web in sange, teoretic vorbind!
Nu te speria de avantul actual luat de site-uri ce fac SEO agresiv, pentru ca analistii Google lucreaza de zor si in maxim un an de zile veti vedea cum vor incepe sa fie banate chiar si site-uri mari, pe care nu le-ai putea banui de blackhat, motivul fiind insa metodele neadecvate folosite de specialistii angajati sa faca SEO(evident platiti sa fie rapizi, adica agresivi)!
SEO-ul, am mai spus-o, nu este pentru bloguri, este pentru site-uri mari, ce vand produse, servicii, etc!
Vrei pagerank mare? Nu vei avea pagerank mai mare de 4 daca nu ai mai mult de 30-40.000 de unici pe zi iar daca ai, atunci mai trebuie ca si domeniul sa aiba o vechime de cel putin 3 ani, evident la factorii astia adaugandu-se un link-building curat si multi alti factori, precum continutul, viralizarea continutului etc..
te vor interesa cu siguranta si:
Un tool imi spune ca am 210 de linkuri pe pagina principala din care 14 externe – deci aproape 200 de linkuri care cred ca apar datorita constructiei temei … si e una premium cumparata dar atunci cand am dat banii pe ea nu stiam ce „probleme” vor aparea dupa ce goagalul isi schimba criteriile de evaluare …
210 nu e mult, e destul de ok! Recomand SEO Site Tools, o extensie pe Google Chrome care ofera informatii destul de exacte referitoare la setari de baza in SEO, in plus de asta, face si o analiza rapida a site-ului! Articole populare, comentarii, imagini, bannere, slider(care are 5 linkuri),calendarul(are iarasi foarte multe linkuri) linkurile propriu zise, meniurile….totul este luat in calcul si din ceea ce stiu, nu cred ca tema este de vina!
Gresit cu pagerankul 🙂 Daca ai backlink de calitate nu ai nevoie de 30k -40k pe zi ( la pagerank conteaza backlinkul de calitate cat si continutul de calitate ) Google a schimbat foarte mult jocul anul trecut …Nu se mai aplica metodele se SEO vechi din pacate .Eu am reusit sa duc un site de stiri in 6 luni la 2k unici zi pagerank 4 ( dar am backlink de calitate ) si este in crestere ( folosind niste tehnici curate de SEO ).In 2013 SEM face diferenta in SERP .
In rest bun articol .
Multumesc de precizare si completare!
Google Pagerank este calculat matematic, algoritmic, algebric sau nu stiu cum sa-i zic, insa la baza, fiecare factor reprezinta un criteriu iar unul dintre criterii este popularitatea in randul surferilor, pentru ca motor de cautare ori ba, dar tot pentru surferi este facut! Cu alte cuvinte, backlinkul este ok, fiind unul din criterii, insa pana la un anumit nivel, pana de fapt la nivelul dobandirii unei note de incredere(trust flow) si pana la dobandirea autoritatii ca domeniu, pentru ca zicand de fapt realitatea backlinkul are la baza ideea de ”citare pe alte siteuri”(citation flow), impactul relativ pe care un site il are pe web(de asta exista nofollow si dofollow, evidentiind importanta linkurilor citate)! De la Pr4 in sus intervine popularitatea in randul surferilor ori asta nu o poti altfel calcula decat in functie de rankul Alexa, traficul mai exact!
Poate gresesc si nu sunt eu la zi cu informatiile insa nu am vazut inca un site, indiferent cat de bine ar fi optimizat SEO, care sa aiba Pr5 sau superior si un trafic sub cel indicat de mine ca fiind necesar! Ar fi ceva contra logicii, pentru ca ar insemna ca Google se saboteaza singur, daca un site cu 2000 de unici pe zi ar avea Pr5 sau superior!
Mai exact, desi totul este matematic, toate criteriile sunt impuse in acea ecuatie pentru a evidentia in primul rand cat de mult respecta un site regulile google iar mai apoi cat de apreciat este acel site in randul surferilor, asta insemnand tocmai ca sursa de informatie oferita de respectivul site este una apreciata de vizitatori!
Desi algoritmii de calcul sunt de o complexitate foarte mare, ei se reduc in final la lucrurile importante si anume regulamentul motorului de cautare si aprecierea venita din randul surferilor!
Nu stiu cat de clar in exprimare am fost, dar e o chestie logica!
Uite de exemplu Facebook, care nu face backlinking si nici nu a facut, totul limitandu-se exact la acel ”citation flow” generat in mod voluntar de alti webmasteri, isi bazeaza in primul rand actualul PR tocmai datorita popularitatii, traficului! Ce ar inseamna ca un site de marimea Facebook(cu miliarde de informatii generate pe secunda) sa aiba Pr4 si un site de marimea gigi.bum cu 50 de unici pe zi(si 2 informatii generate intr-o zi) dar milioane de backlinkuri peste tot(pentru ca proprietarul este iscusit in ale SEO-ului) sa aiba Pr9? -SERP ar fi complet irelevant, asta s-ar intampla!
Inca o chestiune, siteurile de stiri sunt mereu avantajate in a obtine trafic mare in interval de timp relativ redus, asta pentru ca vorbim despre nisa, vorbim despre domeniu de activitate ori informatia de larg interes, informatia de actualitate, tot timpul a fost mult mai mult cautata in online decat informatia generata de un blog, spre exemplu, unde articolele reprezinta pareri personale si uneori fara fundament!
Partea negativa la siteurile de stiri este ca daca pentru 12 ore nu aduc nicio noutate atunci traficul cade, reducandu-se la vizitatorii de ocazie!