Atunci când ne referim la traficul unui magazin online, probabil foarte rar există cineva care să se gândească la deturnarea traficului, a vizitatorilor.
Cam asta face CSIM (client-side malware), deturnează traficul. Un tip de malware care este instalat în browserul vizitatorilor şi care aparent nu are nimic de-a face cu serverul sau software-ul magazinului online.
Şi este o chestiune extrem de păguboasă dar şi periculoasă. Pentru că acest tip de malware afişează reclame cu recomandări către alte magazine online, oferind prilejul deturnării traficului. Şi cum implementarea şi afişarea reclamelor pare nativă, în browser, vizitatorii pot da click considerând că fac asta în cadrul magazinului pe care-l vizitează.
Partea bună este că în .ro încă nu au fost semnalate astfel de situaţii. Partea deloc bună este că fenomenul este greu de stopat. Pentru că totul depinde de utilizatori şi de modul cum îşi protejează computerul. De un mare ajutor ar putea fi programele antivirus şi de securitate online, dar cum acestea sunt mereu cu un pas în urmă, s-ar putea să asistăm la naşterea unui fenomen ce va crea serioase pagube financiare magazinelor online. Asta în condiţiile în care nivelul investiţiilor în advertising, care să aducă trafic, a crescut semnificativ.
În această ordine de idei, vă recomand un articol de pe Entrepreneur.com, unde sunt explicate câteva metode pentru a descoperi dacă traficul unui magazin online este deturnat sau nu. Soluţii, deocamdată, nu există.
Foarte probabil în următoarea perioadă departamentele de marketing vor lansa o importantă campanie de educare a consumatorilor pentru a-i ajuta să-şi protejeze browserele.
Aţi întâlnit aşa ceva?