Studiile de piata pentru online-ul romanesc lipsesc de cele mai multe ori cu desavarsire! Infograficul de mai jos, realizat de Agile Media vine cumva sa suplineasca lipsa de date concrete, ne-manipulate in interes de marketing de catre vreo firma!

Nu voi detalia foarte mult, va las pe voi sa analizati datele oferite, urmarind intreg editorialul de prezentare al infograficului, pe pagina oficiala a Agile Media!

De ce am ales sa prezint acest studiu de piata:

-pentru ca este realizat de o agentie ce monitorizeaza aproximativ intreaga piata

-pentru ca esantionul studiului a fost reprezentat de 17996 domenii (magazine online)

-pentru ca algoritmii pe care se bazeaza calculul folosesc si agregarea de date prin intermediul celor mai puternice unelte de monitorizare SEO (SEOMoz si Majestic)

-pentru ca intreaga analiza se bazeaza pe calcule matematice, algoritmi (la fel ca Expertiza Stake TAG) si nu pe indexarea de date de tip activity-flow

-pentru ca analiza SEO este facuta ca la carte, luand in calcul cei 3 mari metrici ai SEO in web 3.0 si anume optimizarea onpage, offpage si social

-pentru ca adevaratele studii de piata pentru online-ul romanesc sunt rare iar cand apre unul cu siguranta trebuie mediatizat

pentru AgileRank, algoritmul pe baza caruia a fost facuta analiza

 

Din infografic putem desprinde urmatoarele informatii extrem de importante:

-eventim.ro este magazinul online cu cea mai buna prezenta si optimizare SEO din mediul e-commerce romanesc, la nivelul lunii iunie 2013

-42% din magazinele online romanesti nu folosesc o unealta must-have, adica Google Analytics (uluitor de-a dreptul)

-platformele de e-commerce bazate pe modificarea unor platforme CMS prind din ce in ce mai mult avant, ma refer la Woocommerce si WP E-Commerce

E-commerce in Romania, iunie 2013, infografic.

Pe aceeasi tema:- Expertize online