Diferenţe între exemple negative şi păreri despre practici greşite.

Se întâmplă o chestie foarte interesantă. Apar din ce în ce mai multe exemple care evidenţiază unde greşesc anumite companii ori anumite firme, în activitatea lor şi în ceea ce priveşte Online Marketing cu tot ceea ce înseamnă (SEO, SEM, PPC etc).

Găsesc interesantă chestia asta, din simplul motiv că cei ce oferă aceste exemple spun că au lucrat sau lucrează pentru respectivele companii ori firme. Şi mai grav este că exemplele sunt destul de concrete, cu date statistice şi/sau analitce.

Ori aici, se pare, foarte mulţi dintre cei ce se recomandă a fi specialişti în Marketing Online doar pentru că stăpânesc la nivel mediu doar una dintre ramurile disciplinei, ajung să expună date confidenţiale. Aparent, fac asta, doar pentru a sublinia ceva (ei ştiu ce, pentru că nimeni altcineva nu înţelege ce).

Şi există diferenţe mari şi clare între a da exemple negative şi a exprima păreri despre practici eronate.

De exemplu (pentru exemplul negativ):

– firma X a decis să investească în PPC pe Adwords, însă nu o făcut-o bine, pentru că iată cât trafic a avut, iată cum a targetat (s.a.m.d).

– firma Y, la decizia managementului, a aplicat tactici SEO complet eronate, pentru că uitaţi-vă ce scădere de trafic a avut, uitaţi-vă cum a pierdut în ranking sau cum a ieşit din Index-ul Google (o remarcă aici: – să ieşi din Index-ul Google nu poţi, indiferent de cât de prost ai face SEO, poţi ieşi doar dacă vrei să ieşi).

La ambele exemple de mai sus, argumentele vin susţinute de dovezi statistice (cu cifre execte).

Ori chestia asta nu se face. Şi mă mir cum firmele în cauză nu se sesizează. Adică, mie mi se pare stupid să laşi să circule astfel de informaţii în public. Denotă lipsa acută de profesionalism, din partea specialistului dar şi a companiei.

Pe de altă parte, părerile despre practicile greşite ori aplicate greşit, sunt un ceva comun. Cu care sunt de acord (evident că sunt, doar scriu periodic despre asta). Dar părerile de genul asta nu vor veni niciodată argumentate cu studiu de caz aplicat pe activitatea unei companii ori firme anume. Ci vor fi susţinute de studii de caz aplicate doar pe segment, pe nişă, pe industrie. Astfel de păreri sunt exprimate pentru a ajuta pe cei la început de drum, mai ales, dar şi pe cei cu experienţă (pentru că în OM înveţi în fiecare zi câte ceva, chiar şi după ani de activitate).

Şi din diferenţele astea se vede şi profesionalismului celui care vorbeşte despre ceea ce vorbeşte.

O singură explicaţie găsesc, logică, pentru care specialiştii OM care fac greşeală asta de a exemplifica aplicat pe o companie anume. Pur şi simplu, ei nu înţeleg ce înseamnă şi cum funcţionează marketingul online. Probabil job-ul lor este limitat doar la programare ori la SEO, la PPC, RTB, Email ori Analytics (s.a.m.d). Şi probabil din cauza asta nu au o viziune de ansamblu despre impactul imprudenţei de a face publice astfel de date. Sigur, explicaţia asta poate fi acceptată doar în condiţiile în care specialistul nu are (sau a avut) şi o clauză de confidenţialitate în contract.

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online si Social Media Marketing

Leave A Reply

Navigate