Deocamdată este doar un zvon. Încă un zvon. Dar, de data asta, zvonul vine susținut de câteva informații din interiorul Youtube. Informații conform cărora Youtube ar urma să introducă zilele următoare un sistem tip pay-per-view pentru anumite canale din rețea.
Mai exact, doar anumiți creatori de conținut Youtube vor putea folosi funcționalitatea, sistemul de care vorbeam. Adică acei creatori de conținut deveniți populari și foarte populari pe platforma de video-sharing. Sistemul urmând a le oferi șansa lor, creatorilor de conținut, să taxeze utilizatorii care doresc să vizualizeze un anumit conținut. Youtube, desigur, urmând a incasa ceva comision.
Recompensa pentru cei care ar urma să plătească pentru respectivul conținut ar fi faptul că nu vor mai primi reclame, In Stream sau In Display. Dar, nimeni, nici măcar Youtube, nu garantează că nu vor exista plasări de produs în respectivul conținut. Ceea ce duce discuția in fix același punct ca in trecut.
De ce să plătești pentru un conținut care în esență este doar reclamă?!
Retorica întrebării de mai sus a fost cea care a blocat de fiecare dată planurile Youtube de a lansa un sistem tip pay-per-view pentru utilizatorii rețelei.
Pe de altă parte, nu văd de ce Youtube ar decide să complice lucrurile. Sigur, Vessel vine puternic din urmă, având un foarte bine implementat sistem de acest gen (pe bază de abonament totuși). Deasemenea, Facebook țintește să facă din conținutul video modul primar de promovare plătită în rețea. Consider că Youtube ar trebui să lucreze la modul de livrare a reclamelor din Adwords for Video (True View), atât la zona de taxare cât și la cea de plasare. Pentru că, în fond, acolo sunt adevăratele probleme care fac reclamele de pe Youtube să nu fie avantajoase pentru platformă, ci doar pentru advertiseri și creatorii de conținut.
Dar, desigur, este destul de ușor de realizat că punerea în aplicare a unui sistem de tip pay-per-view pe Youtube ar fi o puternică lovitură pentru cei care promovează acum extensii și pluginuri tip AdBlocker.