McDonald’s caută să-și reducă pierderile financiare și să-și eficientizeze gestiunea uriașei infrastructuri pe care o deține. Iar modul optim, pentru grupul american, pentru a face asta, este de a lucra in sistem de franciză (parteneriat).
”McDonald’s Corporation a anunţat că Premier Capital SRL a fost desemnat partener pentru dezvoltarea restaurantelor McDonald’s în România.
Grupul american doreşte ca 95% din restaurantele McDonald’s de la nivel global să fie operate în sistem de franciză.
Începând cu 22 ianuarie 2016, Premier Capital a preluat ca proprietate şi operaţiuni toate cele 67 de restaurante McDonald’s din România şi cele 19 cafenele McCafé şi va asigura capitalul necesar pentru a finanţa dezvoltarea McDonald’s în România.” *via Digi24
Chestia asta se traduce destul de simplu, așa cum spuneam la începutul articolului. Francizarea este o modalitate mult mai eficientă, din punct de vedere al gestionării infrastructurii de lucru și al eficienței costurilor de lucru, în ideea în care o companie caută să se dezvolte în continuare.
„În ultimii 20 de ani am investit peste 160 de milioane de euro în restaurantele noastre din România. Servim anual peste 65 de milioane de clienţi, ceea ce înseamnă că peste 180.000 de persoane vizitează zilnic restaurantele noastre şi cafenelele McCafe”, a declarat Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România.
McDonald’s este acum o companie mamut, numai cifrele din România arătând dimensiunile companiei care de altfel este prezentă în peste 120 de țări.
Partea bună este că acum McD se va putea dezvolta mult mai rapid în România, multe orașe mari dar și majoritatea orașelor mici, încă neatinse, fiind o bună piață de dezvoltare. Partea mai puțin bună este ca francizarea vine de multe ori cu scăderi ale calității serviciilor oferite, nu puține fiind exemplele de companii care au pierdut enorm din cauza francizaților care nu au mai respectat standardele de calitate ale respectivelor companii dar nici ritmul de lucru (dar desigur, asta este o speculație, nimic concret deocamdată în cazul McD).