Am impresia, din ce in ce mai mult, in ultima perioada ca multi jurnalisti si la fel de multi bloggeri nu au habar sa-si aleaga sursele de informatie si din cauza asta citeaza Daily Mail cu o frecventa mai mare chiar decat ii citeaza pe cei de la CNN.
Daily Mail este o publicatie tabloid recunoscuta in intreaga lume pentru fabulatiile si stirile alarmiste, false, pe care le lanseaza periodic (de fapt, aproape zilnic). Pentru orice utilizator bun cunoscator al mediului online, Daily Mail nu reprezinta altceva decat garantia ca informatia livrata este falsa sau cel putin impopotonata alarmist pentru a crea buzz in Media si Social Media.
Publicatia asta nu mai reprezinta pentru multi, foarte multi, o sursa de informatie viabila, nu dupa ce ani de-a randul au scornit tot felul de povesti cu cai verzi pe pereti sau cu monstri ce vor sa pape oameni. (da, am metaforizat putin exprimarea)
Si atunci, intreb eu, de ce jurnalistule X sau bloggerule Y considerati Daily Mail o sursa de informatie viabila? – de ce e nevoie sa preluati stiri de pe Daily Mail si sa le prezentati asa cum le prezinta si ei, ca fiind stiri adevarate?
Ah, pentru ca trafic, pentru ca viralizare, pentru ca reclame, pentru ca bani, pentru ca una sau pentru ca alta.
Dar v-ati gandit ca va bateti joc de cititori? -si poate nu dupa 10-20 de tepe luate, dar cu siguranta dupa 100 de tepe luate cititorul nu va v-a mai calca ”pragul” vreodata?
Nu, nu am nimic cu nimeni! Sunt mare, vaccinat, cu buletin, si am invatat sa filtrez informatia in online si nu numai.
Este complet stupid ca cei care citeaza Daily Mail sa nu-si dea seama ca singuri canalizeaza viitorul publicatiei unde lucreaza catre faliment. Sigur, mai apoi se vor mira, nu vor intelege de ce publicatia x sau y a dat faliment, de ce bloggerul ala’ sau altul’ nu mai este crezut nici de o baba surda. Si nu in cele din urma, vor incepe sa arunce cu noroi in stanga si dreapta, pentru ca Facebook e naspa, pentru ca Google nu ajuta site-urile de stiri si creatorii de continut, pentru aia’ sau cealalta.