Despre modul cum afecteaza Google Plus rezultatele in ranking in Google SERP am mai vorbit. Pe acelasi subiect au mai vorbit si multi alti specialisti SEO si Marketing Online. Insa, majoritatea atentiei pana acum s-a indreptat spre functia butonului +1 sau spre Author Rank (Authorship, Publisher Rank etc).

Un test efectuat recent de mine, dintr-o pura intamplare, a scos la iveala ceva suprinzator. Se pare ca Google Plus influenteaza chiar mai mult decat credeam rezultatele in SERP, asta datorita faptului ca postari distribuite in retea vor fi afisate ca rezultate de sine statatoare, cu pozitii de ranking, in Google SERP.

Adica, in baza unui algoritm (cel mai probabil) ce calculeaza nivelul de distribuire, rapiditatea si interactiunea cu postarea Google preia postari de pe Google Plus. Astfel, utilizatorul de Google Search, ce va da click pe respectiva postare, va merge mai intai pe pagina postarii din retea iar de acolo, daca este cazul, in pagina website-ului sau blogului de unde a fost distribuita.

Asta este un mod destul de important prin care afecteaza Google Plus rezultatele din Google SERP. In principal pentru ca, conform testului, postarea distribuita in G+ va fi indexata mai rapid si va castiga mult mai repede pozitii de top in SERP, in detrimentul paginii (linkului articolului) ce constituie subiectul postarii.

Totusi, acest lucru apare doar daca utilizatorul de Google Search este logat in contul Google (indiferent care, poate fi si Youtube) in momentul in care introduce o interogare de cautare. Daca utilizatorul foloseste Google Search fara a fi logat, dar mai ales in mod incognito (metoda optima de a verifica rankingul pe cuvinte cheie, exceptand Webmaster Tools) atunci postarea de pe Google Plus dispare din SERP.

Iata testul, cu rezultatele sale:

-de notat ca articolul cu pricina, Comanzi mancare online? Alege FoodPanda, a fost publicat in data de 20.01.2014 (ora 10:51)

-la doar 6 ore de la publicare, dupa ce articolul de pe Balantza primise aproximativ 7 GPlus Share si 16 G+1, postarea initiala trimisa de mine in G+ era deja indexata si cu pozitie 12 in ranking in SERP (logat in Google fiind, evident) in timp ce articolul avea o pozitie de ranking de 26 pe google.ro si 8 pe google.com (lesne de inteles de ce diferenta dintre .ro si .com din moment ce domeniul balantza are terminatie .com)

-nu stiu sigur care este valoarea minima de GPlus Share sau G+1 pe care un articol trebuie sa le aiba sau postarea G+ sa le obtina pentru a castiga in ranking, insa banuiesc ca algoritmul cuprinde si alti parametri precum credibilitatea creatorului de continut desemnata de nivelele altor postari, numarul de followers si altele. (nimic sigur, doar o banuiala)

-la nici 2 zile de la publicarea articolului, in mod incognito de navigare, acesta are pozitia 8, in schimb in mod logat in contul Google are pozitia 5 (logic sa fie mai sus) insa postarea de G+ are pozitia 10, urcand deci 2 pozitii.

Cum afecteaza Google Plus rezultatele in ranking, in Google SERP.    

Care este impactul modului cum afecteaza Google Plus rezultatele in ranking, in Google SERP?

-probabil cel mai important este faptul ca, daca sunt logati in Google, toti utilizatorii ce au in cercuri utilizatori ce au distribuit sau au dat +1 unui articol (care are relevanta pt interogare) vor primi in SERP rezultate ce contin, prioritizand, acel articol. Adica, exact ceea ce se banuia de mai bine de un an de zile, insa care nu putea fi demonstrat din simplul motiv ca postari din G+ nu apareau in SERP, lasand totul doar la buna intuitie si pricepere a specialistilor SEO.

Iar asta este doar o mica fateta a modului cum afecteaza Google Plus rezultatele in ranking, in Google SERP. 🙂

*ps:-banuiesc ca nu mai e cazul sa spun q.e.d. pentru ceea ce sustineam in trecut despre Google Plus! 😀

**actualizare:- se pare ca si articolul acesta a respectat cele de mai sus, insa mult mai repede ca timp de indexare 🙂