O informatie scurta si la obiect despre o realitate neacceptata de multi din specialistii SEO.
De ceva vreme exista perceptia generala (aproximativ-generala) ca numarul de +1 primite de un articol/pagina are un impact direct in rankingul in SERP pe Google. Desi s-a tot repetat de nenumarate ori ca +1 este doar un instrument care are influenta doar asupra Author Rank prin intermediul Social Data Hub, insa influenta este una relativ mica, si cum Author Rank nu a fost implementat, practic, impactul numarului de +1 primite de un articol asupra Search Ranking este nul in momentul de fata.
Numai ca multi nu vor sa accepte, asa cum a fost cazul si celor de la MOZ care comparand datele au gasit o corelare ”bizara” intre numarul de +1 si autoritatatea paginii ce a primit respectivele +1, astfel cu cat numarul de +1 primite era mai mare si autoritatea paginii devenea mai mare.
Parerea multora a fost ca datele culese nu erau deloc ”random” si ca modul de corelare fusese pur subiectiv, intr-o incercare cu tot dinadinsul a celor de la MOZ de a demonstra ca +1 are impact in Search Ranking, ignorandu-se deliberat doi mari factori extremi de importanti in Search Ranking pe Google, primul fiind logarea in contul Google in momentul ”search”, al doilea fiind folosirea browserelor Chrome sau Mozilla in momentul ”search”!
Matt Cutts, seful departamentului ”web-spam” de la Google a reconfirmat acum doua zile ca +1 si implicit numarul de +1 primite de o pagina nu are un impact direct in Search Ranking!
Realitatea, cel putin ceea ce se subintelege din ceea ce face Google este ca odata cu lansarea a deja super-mediatizatului Author Rank, Google va lansa si Publisher Rank, algoritm destinat sa evidentieze publicatiile online (sau blogurile) cu mai multi autori si in cazul carora Publisher Rank va functiona ca un scut de protectie in cazul unor eventuale penalizari.
Astfel, desi cred ca multi si-au dat seama, pe langa Authorship mai trebuie setat si Publisher (Editor), indiferent ca blogul are un autor sau mai multi, indiferent ca este vorba despre o publicatie online sau blog.
Chiar ar trebui să ascultăm tot ce zice Matt Cutts? Mănâncă mult rahat. Tu crezi că el ”dă din casă”? De foarte mult ori încearcă doar să manipuleze. Am văzut articole care au urcat datorită +1- urilor.
Spunea de numărul de link-uri de pe home, acum ceva timp. Știu bloguri cu câteva mii de link-uri, nu 100 recomandat. Și au peste 8, 9 mii unici pe zi.
Mai nou.. http://www.seroundtable.com/google-mobile-page-speed-17260.html 🙂
Se poate, eu unul insa, nu am vazut absolut nici un articol care sa urce in ranking datorita +1-urilor. Oricum, e destul de subiectiva treaba, pentru ca Google interzice uneltele de verificare a rankingului in SERP, in plus de asta multe din acele unelte sunt jucarii de distrat copiii.
Nu stiu, dar de asta data ii dau dreptate lui Cutts, pentru ca altfel s-ar crea niste situatii prin care ceilalti algoritmi ar fi sabotati tocmai de +1-urile articolelor.
Daca insa te referi la +1 pe pagina de Publisher ce e conectata la site sau la numarul de followeri ai autorului articolului, acolo datele sunt altele, se intra direct in ”taramul” Author Rank, insa nu are legatura cu ce a zis Cutts acum 2 zile.
Despre linkurile recomandate: -numarul este 100 (ideal) dar este o recomandare pentru o buna optimizare SEO. Nu va fi penalizat nici un site daca are 500-1000 de linkuri pe pagina, insa cu cat numarul de linkuri este mai mare intr-o pagina cu atat valoarea SEO, adica”link-juice” este mai mica.
Astfel, avand 500 de linkuri in pagina, degeaba ai PR8 pentru ca vei oferi mai putin link-juice pt fiecare dintre cele 500 decat ofera un site cu PR3 dar care are doar 100 de linkuri pe pagina.
..traficul nu are legatura aici. 🙂