Vis-a-vis de doua evenimente in care a fost ”testata” viteza de reactie in Social Media din Romania a doua mari branduri internationale, cu prezenta locala evident, ocazii cu prilejul carora calitatea produselor si serviciilor respectivelor branduri a fost pusa la indoiala de persoane destul de populare in Social Media din Romania (in realitate a fost mai mult de atat).

Activitatea in Social Media este similara de foarte multe ori, daca nu de fiecare data, cu:

-ai grija ceea ce semeni pentru ca fix aia vei culege!

Cu alte cuvinte, atentie la urmatoarele soiuri de ”seminte”:

-nu inventa scandaluri doar de dragul de a fi in centrul atentiei pentru ca a fi in centrul atentiei nu este intotdeauna un lucru bun iar la final s-ar putea sa fii acoperit de substante urat mirositoare;

-nu inventa scandaluri cu scopul de a genera expunere unui brand, expunere ce mai apoi ar urma sa fie folosita la lansarea unui nou serviciu sau produs, pentru ca cine se joaca cu focul de cele mai multe ori se arde, ori in Social Media focul arde al naibii de tare;

-nu ataca munca a mii de oameni doar pentru ca tu consideri ca esti buricul pamantului prin prisma faptului ca lucrezi in Social Media sau ai o functie ce-ti permite expunere mediatica/publica frecventa, pentru ca cel mai probabil nu ai nici cea mai vaga idee despre ceea ce poate insemna repercursiune impotriva ta atunci cand actiunile tale provoaca pierderi financiare importante, sume ce mai apoi inseamna reduceri salariale, disponibilizari s.a.m.d.., iar daca ataci atunci asigura-te ca ai justificari si motive reale, nu fictive, pentru ca fictiunea, la final, tot fictiune ramane insa daunele nu;

-nu considera Social Media un domeniu unde totul este o joaca si unde poti spune ce vrei, cand vrei, doar pentru ca poti si doar pentru ca de-a lungul timpului ai strans in jurul tau oameni care sa te asculte, pentru ca in Social Media lucrezi direct cu oamenii, cu clientii firmei tale sau ai firmei pe care o reprezinti in Social Media, ori daca te joci cu oamenii de-a ”adevar sau provocare” de aproape fiecare data se intampla ca si oamenii sa se joace cu tine si firma ta ”adevar sau provocare” insa rezultatul va fi diferit (banuiesti care);

-nu starni un stup de albine daca stii ca nu esti in stare sa te aperi si nu esti rezistent la intepaturi, ”rasplata ursului” doare si mai tare atunci cand lucrezi in Social Media, nu din alta cauza dar sunt multe albine si unele inteapa al naibii de rau;

-nu incerca sa pacalesti sau sa minti, pentru ca in final tot ceea ce vei reusi va fi sa te pacalesti/minti singur, iar atunci cand vorbele si actiunile tale vin din pozitia unui om ce lucreaza in Social Media, consecintele nu se vor limita doar la daune asupra propriei tale reputatii, ci si a firmei (firmelor) pe care le reprezinti; -in plus de asta, nu e nimeni suficient de inteligent incat sa-i poata pacali pe toti!

…….

Randurile de mai sus sunt expuse intr-o vaga forma de pamflet, doar pentru a va permite fiecaruia sa extrageti esentialul in forma sa exacta, fara adaugiri (convenabile voua)!

Un citat ce se potriveste cu cele de mai sus:

Cel ce se transforma în vierme nu se poate plange dupa aceea ca e calcat în picioare.

(Immanuel Kant)