Daca tot vorbim atata despre Google, mai ales datorita numeroaselor modificari pe care le aduce propriilor sale unelte, haideti sa ne si relaxam invatand sa percepem corect ceea ce inseamna Google!
Va propun un exercitiu de imaginatie, unul simplu, despre Google si mai ales despre cum trebuie perceput ceea ce face Google!
Sa zicem ca:
Google este un gigant depozit de produse, un depozit al carui spatiu este marit de la o zi la alta, un depozit care este impartit pe sectiuni in functie de tipologia produselor, pentru ca mai apoi acele sectiuni sa fie impartite in functie de culoarea produselor, apoi de marimea lor, de cererea lor pe piata precum si de valabilitatea lor, pentru ca nu-i asa, produsele sunt in marea lor parte perisabile, intr-un fel sau altul, adica au un termen de valabilitate!
Pentru a putea gestiona corect depozitul si pentru a putea servi intocmai produsele cerute de catre client, Google are angajati care sunt instruiti sa respecte intocmai politica administrativa dar mai ales sa serveasca acel produs cerut de client iar daca produsul nu exista sau cererea clientului este neclara, atunci angajatul sa ofere mai multe variante din care clientul sa aleaga!
Pentru a face asta, pentru a servi intocmai ceea ce clientul solicita sau cel putin variante secundare in cazul in care clientul este neclar sau nehotarat, in primul rand produsele trebuie sa fie aranjate in depozit respectand criteriile administrative (tipologie produs, culoare, marime, popularitatea produsului, perioada de valabilitate etc…) si pentru ca indiferent de cat de multi angajati ar avea si indiferent de cat de bine ar lucra angajatii sai, volumul de munca ar fi si mai urias decat este deja daca angajatii ar trebui sa verifice fiecare produs in amanunt, atunci Google apeleaza direct la ”comerciantii” care aduc produsele in depozit, solicitandu-le acestora sa respecte politica administrativa, adica sa specifice pe produs tipologia, culoarea, marimea, valabilitatea etc..! Astfel totul devine un mecanism gigant care functioneaza ca un ”ceas elvetian”!
Periodic, Google face verificari amanuntite ale produselor, pentru a vedea daca intr-adevar produsele respecta criteriile cu care au fost indexate in depozit si conducerea Google, dar mai ales angajatii sai se supara rau de tot daca observa ca exista comercianti ce le-au inselat vigilenta, ce au aratat lipsa de respect!
Este si de inteles supararea lor, pentru ca si clientii se supara rau de tot atunci cand cer mere galbene si primesc pere verzi, iar vina nu este a Google sau a angajatilor sai ci a comerciantilor care stiind ca merele galbene sunt la mare cautare au indexat in depozit perele verzi ca pe niste mere galbene! Ca sa nu mai spunem ca exista comercianti care afla ca anumite sectiuni ale depozitului sunt mai goale pentru ca nu exista inca produse fabricate pe respectivele sectiuni, desi cererea e mare, si declara ”pe propria raspundere” ca produsele lor se incadreaza intocmai pe respectivele sectiuni, desi practic ar trebui incluse in cu totul alte sectiuni!
De multe ori si Google si angajatii sai mai fac greseli, ca doar nu s-a nascut nimeni perfect, insa mecanismul lor tinde sa compenseze de fiecare data, prin modul sau de concepere astfel ca daca un comerciant indexeaza in depozit perele verzi la sectiunea mere galbene iar clientii ignora acele produse, atunci produsele vor sta mult si bine in respectiva sectiune fara a fi vandute, fiind lasate in spatele celor populare pana cand intr-un tarziu, atunci cand inventarul general este facut, respectivele produse nu numai ca vin eliminate dar comerciantul ce le-a adus pierde dreptul de a mai comercializa prin intermediul depozitului Google!
Tocmai din cauza asta, pentru a evita supararea atat a clientilor cat si a comerciantilor, pentru ca multi indexeaza aiurea doar pentru ca sunt mai nepriceputi sau sfatuiti gresit si nu pentru ca sunt rau intentionati, spuneam ca tocmai din cauza asta Google dupa ce face inventarul general si dupa ce analizeaza cum a decurs activitatea pe o anumita perioada, incepe sa puna la punct erorile aparute corectand cauza, nu numai efectul!
Datorita dorintei asidue de a multumi atat comerciantii cat si clientii, Google a inventat a sumedenie de unelte care fac viata mai usoara, care fac munca mai usoara, cara fac cautarile in depozit mai usoare dar si extrem, extrem de eficiente!
Totul este facut cu un scop, ca la final de an, atunci cand se face bilantul si se calculeaza profitul, comerciantii cinstiti sa fie pe profit iar speculantii si cei care au inselat sa fie marginalizati si scosi din depozit!
Primordial pentru Google este clientul si satisfactia pe care o are acesta dupa folosirea serviciilor Google iar daca gigantul depozit da randament atunci toata lumea are de castigat, clientul pentru a cumparat exact ce a cautat, comerciantul pentru ca si-a vandut produsul, Google pentru ca a reusit sa fie eficient si sa multumeasca ambele parti!
*acest articol este un pamflet, unul care sper eu sa va fi luminat ceva mai mult perceptia asupra a ceea ce face G0ogle!