Social Media, un impact infiorator asupra vietilor noastre!

De ce am zis asta?

-Va veti convinge pana la finalul articolului!

In ultimii 3 ani de zile Social Media a cunoscut o adevarata explozie a expansiunii sale, absorbind la foc automat tot ceea ce insemna online-ul! Dar asta nu e nimic nou, ceea ce este nou este ca pe zi ce trece mediul online, prin prisma efectului si impactului Social Media asupra vietilor noastre, se extinde din ce in ce mai mult, acapareaza din ce in ce mai mult!

Daca pana acum 2 ani de zile (ianuarie 2011), Social Media era doar un termen pompos de a cataloga socializarea si activitatea online, de atunci insa, de cand egiptenii reuseau sa doboare dictatorul ce le stapanea vietile ajutandu-se tocmai de Social Media, mediul virtual avea sa cunoasca o adevarata expansiune si asupra a ceea ce nu era online, adica vietile noastre de zi cu zi, activitatile noastre cotidiene!

Daca in 2010 un om obisnuit petrecea in medie circa 2 ore si 34 de minute online, zilnic, in 2012 aceasta medie era undeva pe la 3 ore si 7 minute!

Dincolo de acuratetea datelor, in fond analizele asupra mediului online vor fi in continuare trecute prin filtre matematice asupra carora se aplica ”media matematica”, urmatorul infografic aduce in discutie o multime de ipoteze!

Datele urmatoare nu sunt tocmai cele mai relevante pentru a demonstra impactul mediului online asupra vietilor noastre, pentru ca luand de exemplu doua persoane, una care petrece 10 ore online zilnic si o alta care petrece 2 ore online zilnic, media timpului petrecut online de cele doua persoane impreuna, zilnic, va fi de 6 ore!

Dar, in esenta lor, cu sau fara o acuratete clara, infograficul urmator reuseste sa sublinieze o stare de fapt, o realitate!

Statistic vorbind, conform celor mai recente studii de piata la nivel global:

  • -populatia lumii este de aproximativ 7.100.000.000 de oameni;
  • -la nivelul anului 2000, aproximativ 360.000.000 de oameni aveau acces la internet;
  • -la nivelul anului 2012, aproximativ 2.406.000.000 de oameni aveau acces la internet;
  • -la nivelul anului 2013 se estimeaza ca cel putin 2.700.000.000 de oameni au acces la internet; (nu exista date de analiza concrete, estimarea fiind facuta prin aplicare unei rate de crestere minime similare perioadei 2011-2012);
  • -in tari precum Norvegia, Olanda, Suedia, Danemarca sau Finlanda, mai mult de 88 de oameni din 100 au acces la internet;

Tot statistic vorbind, in Romania:

  • -la nivelul anului 2000 existau 800.000 de oameni cu acces la internet (dintr-o populatie de 22.217.000 persoane);
  • -la nivelul anului 2004 existau 4.000.000 de oameni cu acces la internet (dintr-o populatie de 21.377.000 persoane);
  • -la nivelul anului 2010 existau 7.786.000 de oameni cu acces la internet (dintr-o populatie de 21.959.000 persoane);
  • -la nivelul anului 2012 existau 9.642.000 de oameni cu acces la internet (adica o rata de penetrare de 44%, asta insemnand ca 44 de romani din 100 aveau anul trecut acces la internet)
  • -la nivelul anului 2013, se estimeaza ca aproximativ 10.800.000 de romani au acces la internet (aplicand ca rata de crestere una similara, constanta, perioadei 2007-2012, de aproximativ 1 milion pe an, asta insemnand ca la o populatie de 21.858.000 de romani, aproximativ 49 de romani din 100 au acces la internet)

Per total, datele de mai sus indica faptul ca in maxim un an de zile, mai mult de jumatate din populatia lumii va avea acces la internet!

Revenind la Social Media, sa urmarim infograficul de mai jos:

Social Media, un impact infiorator asupra vietilor noastre!

Putem deduce din datele de mai sus ca:

  • -din cei peste 2.400.000.000 de oameni cu acces la internet, aproximativ 1.100.000.000 au un cont pe Facebook;
  • -aproximativ 500.000.000 de oameni au un cont pe Twitter;
  • -desi nu apare in infografic, aproximativ 650.000.000 de oameni au cont pe Google Plus;
  • -aproximativ 1 miliard de oameni au cont pe Youtube;

Tot din datele de mai sus putem deduce si:

  • -media de utilizare a Facebook, zilnic, pentru un utilizator, este de 20 de minute per vizita;
  • -72 de ore de videoclipuri sunt incarcate zilnic pe Youtube;
  • -un utilizator petrece lunar aproximativ 170 de minute pe Twitter;

Iar acum vine partea cea mai interesanta!

In timp ce Social Media se dezvolta ca ”Fat-Frumos intr-o zi cat altii intr-un an”, media traditionala reprezentata de TV, Radio, Ziare, Publicatii tiparite, scade direct proportional!

  • -20 de minute este media petrecuta de un om, zilnic, pentru a citit ziarele;
  • -15 minute este media petrecuta de un om pentru a citi publicatiile periodice;
  • – o ora si 52 de minute este media petrecuta de un om, zilnic, pentru a asculta posturi de radio;
  • -5 ore si 27 de minute este media petrecuta de un om, zilnic, pentru a urmari emisiuni tv (singurul canal media traditional care inca mai rezista);

Si mai interesant:

-desi nu apare in infografic, datele statistice globale arata ca 3 din 10 copii cu varste sub 10 ani sunt deja dependenti de tehnologie (tablete etc..)

pana la varsta de 14 ani, mai mult de 6 din 10 copii sunt deja dependenti de  tehnologie (PC, Lapton, Tablete, Telefoane etc..)

In incheiere!

Asa cum va spuneam cu exact 3 luni in urma, viitorul Social Media este mobile, trebuie sa fie mobile, altfel se risca viitorul generatiilor de tineri ce acum au intre 1 si 15 ani, datorita unui simplu fapt si anume ca dependenta de tehnologie nu va putea fi contracarata, in fond ne place sa fim dependenti de tehnologie, ne face viata mai usoara, caz in care, pentru a fi siguri ca nu vom avea generatii intregi de copii pe care nu-i poti scoate decat cu forta din casa, solutia este sa oferim tehnologie mobila, accesibila oricand si de oriunde!

Evident, departe de a fi doar o speculatie a mea, se observa trendul clar al tehnologiilor de ultima generatie, toate avand in comun un element important: –mobile!

Aplicand regula de 3 simpla, daca tehnologia devine m0bile atunci si Social Media va fi trasformata, adaptata mediului online mobil! De la aplicatii cu diferite roluri complexe pana la cele mai simple, de realizare de fotografii si video, de la business management pana la simplu divertisment, totul va fi disponibil intr-un mod adaptat mediului mobil!

Pentru marketingul in Social Media, trendul este deasemenea vizibil, din ce in ce mai multi specialisti si-au dat seama ca tehnologia mobila este viitorul si insista pe dezvoltarea de strategii de marketing adaptate mediului mobil!

In incheiere urmariti si clipul de mai jos:

surse date statistice:- World Wide Users Statistics