Mobile First Index. SEO are un nou obiectiv.

Google Adwords

Google a anunțat că derulează deja implementarea Mobile First Index și că mai mult de 20% din website-urile cu proprietate verificată în Google Search Console au primit notificarea că au fost deja indexate, de la începutul lunii martie.

Pe scurt, Mobile First Index înseamnă că performanța unui website pe dispozitivele mobile contează mai mult decât performanța pe desktop/laptop. Indexul va fi construit tocmai prin prisma îndeplinirii cerințelor pentru mobil. Până acum fiind exact invers, având importanță îndeplinirea cerințelor pentru desktop/laptop.

Asta înseamnă că toate site-urile ce încă nu sunt optimizate pentru mobil, vor avea de suferit. Și vor avea de suferit enorm, în sensul că cel mai probabil nici nu vor mai fi indexate.

Restul site-urilor, considerate Mobile Friendly, vor fi indexate și vor intra în lupta pentru primele poziții în SERP. Comoditatea în utilizare, Usability, este criteriul de bază ce trebuie îndeplinit, de către site-urile ce vor să facă performanță.

Din punct de vedere SEO este o mare provocare. Asta în condițiile în care, există în continuare site-uri care sunt încă neadaptate la Mobile. Și mă refer la site-uri mari, cu trafic și popularitate. Deși suntem în 2018 și se vorbește de deja 2 ani de zile despre Mobile.

Apoi, tot din perspectiva SEO, ținta în SERP va fi poziția 1 pe dispozitive mobile pentru ca asta ar garanta cumva poziția similară pe desktop. Iar cei care au optat doar pentru dezvoltarea de aplicații Mobile în dauna optimizării site-ului, vor trebui să-și regândească strategia.

*Later Edit: Nu vă lăsați păcăliți de ceea ce zice Google acum și anume că site-urile neoptimizate pentru Mobile nu vor avea de suferit. Pe termen scurt sigur că nu vor avea de suferit, dar pe termen lung cu siguranță da. Altfel Mobile First Indexing nu ar fi avut logică și/sau sens.

Lasă un răspuns