Google Panda este unul din acei algoritmi ai motorului de căutare care bagă spaima în specialiştii SEO şi în webmasteri. Tocmai din cauza asta, de fiecare dată când algoritmii Google Panda primesc o actualizare, imediat informaţiile se viralizeaza şi se află foarte repede.

Numai că de dată asta e linişte, o linişte suspectă. Specialiştii SEO spun că ceva se întâmplă de câteva zile, webmasterii la fel. Însă nimeni nu ştie ce, pentru că Google neagă orice actualizare a algoritmilor motorului de căutare. Sigur, orice actualizare majoră, una care să aibe impact în ranking.

Foarte probabil ca în acelaşi timp cu actualizarea de acum câteva săptămâni care a vizat site-urile neoptimizate pentru mobil, Mobilegeddon, să se fi întâmplat şi o actualizare a algoritmilor Google Panda. Algoritmi care vizează conţinutul unei pagini web şi calitatea acestui conţinut. Nimic concret, însă, în această privinţă. Doar speculaţii.

Momentan, pentru mulţi specialişti SEO tot ceea ce pot face este să privească statisticile şi să se întrebe dacă au greşit undeva.Apropo de Mobilegeddon, a făcut deranj mare în SERP pe Google Search varianta mobilă. S-a pierdut enorm la capitolul relevanţă. Articole vechi ori informaţii la fel de vechi, cu o minimă legătură cu interogarea utilizatorului, au ajuns pe poziţii de top în dauna articolelor noi şi relevante interogării utilizatorului. Cine ştie, poate în secret tocmai la asta lucrează Google.