Metricii Calculați de utilizator, funcționalitate ce va fi oferită treptat tuturor celor cu conturi Google Analytics, vor suplini o oarecare lipsă de facilitare a extragerii datelor importante din GA.

Sigur, nu vreau să se înțeleagă că GA nu era bun până acum, dimpotrivă, doar că pentru marketeri și analiști era destul anevoios să calculeze tot felul de metrici, bazându-se pe datele din GA. Spre exemplu, metrici precum cei care tocmai au fost introduși, adică un Revenue per User, așa cum frumos demonstrează tot Google în pagina de informare despre noua funcționalitate.

Dacă până acum erau necesare fișiere externe, pe care să fie calculate tot felul de date, pentru a extrage esențialul, de acum utilizatorul de GA poate face asta rapid, prin Metrici Calculați, în rapoarte personalizate. Definiții, metode de calcul setate ca nivel de regulă, raportare automată. Destul de simplu.

  • găsiți zona de editare a metricilor în Admin+Property+View
  • modul de lucru este relativ ușor, depinde doar de ceea ce vreți să extrageți
  • sunt foarte multe metode de calcul, cu definiții, deja setate la nivel GA, din care trebuie doar să selectați ce vă interesează
  • metodele de calcul sunt bazate pe definiții de formatare de Aproximare, Timp, Intreg, Procentual și Valută;
  • formulele de calcul pot fi făcute pe adunări, scăderi, împărțiri, înmulțiri, paranteze, numere cardinale, dar toată formula nu poate depăți 1024 caractere;
  • pentru conturile GA gratuite se pot face maxim 5 formule, pentru Premium maxim 50 de formule;

O veste foarte bună, zic, pentru analiștii din Marketing Online.