A trecut ceva timp de cand nu am mai scris pentru o rubrica draga mie, Blogging 1.0.1!

Pentru acest articol am pregatit o lista de mituri lansate si sustinute cu tarie de unii, de multi, prin blogosfera romaneasca!

Fara prea multa vorbarie de prisos, trec direct la subiect in a lista dar mai ales in a demonta cateva dintre miturile cu care se incearca definirea valorii si calitatii blogurilor!

Stiti, probabil, ca oamenii de cand sunt ei pe fata Pamantului au cautat mereu criterii care sa defineasca valoarea, unele bune, altele mai putin bune, dar de multe ori au fost criterii de-a dreptul ridicole si nefondate! Evident, exceptie nu a facut nici blogosfera romaneasca!

Iata cateva mituri blogosferice:

”1000 de unici pe zi”-L-am pus in fruntea listei pentru ca a fost unul dintre criteriile ”primordiale” lansate in blogosfera autohtona, dar mai ales pentru ca este unul dintre cele mai ridicole criterii de definire a valorii!

De ce ridicol? Pentru simplul fapt ca de cand a fost lansat acest mit, multi bloggeri au inceput sa alerge dupa acei 1000 de unici/zi, optimizari SEO, comentarii dofollow, linkuri si trackback-uri cat cuprinde, aliante si bisericute, toate menite sa-l faca pe preamaritul Google sa le ridice rankul si astfel sa poata obtine mai mult trafic dinspre motorul de cautare! Traficul vine, e adevarat, dar acei unici nu numai ca intra doar o singura data pe blogul tau si nu mai revin in veci, ci chiar vizita in sine are o durata de mai putin de un minut, ceea ce nu inseamna altceva decat ca munca depusa pentru a aduce acel ”unic” pur si simplu a fost in zadar!

De ce mit? Pentru simplul fapt ca in momentul in care au aparut sute de bloggeri ce lejer aveau 1000 de cititori unici pe zi(atentie, cititori, nu vizitatori) aceeasi care sustinusera valoarea prin mia de unici au ridicat criteriul la 5000 mii de unici…s.a.m.d! Continuarea nu mai are sens pe acest topic, pentru ca este mai mult de cat evident ca traficul nu are nicio valoare daca 99% dintre cei ce-ti intra pe blog nu mai revin in veci!

”comentariile”– Iarasi o mare gogomanie!

De ce gogomanie? Pentru simplul fapt ca cei ce l-au lansat nutreau la momentul respectiv urmarirea unui trend si anume inter-relationarea! De aici si pana la a scrie articole de 2 bani doar pentru a starni reactii vehemente nu a fost decat un pas, deasemenea comentariile au inceput sa curga garla(vorba unui filosof de la radio-sant), lucru ce nu se putea intampla in veci pe un blog unde erau scrise poezii sau unde articolele erau scrise foarte argumentat!

De ce mit? Pentru ca pur si simplu, inainte de toate, cine avea mia de unici, nu avea sutele de comentarii si viceversa, pentru ca mai apoi, evident, in momentul cand toti ceilalti bloggeri au inceput si ei, ca oile, sa alerge dupa comentarii, cei ce lansasera mitul au schimbat criteriile, fie ridicand stacheta la mai mult de 100 de comentarii, fie pur si simplu au cautat alt criteriu! Cati dintre bloggerii celebri comenteaza pe alte bloguri decat ale lor???

Nu v-ati pus inca intrebarea de ce mari publicatii precum Mashable, New York Times etc… au inceput sa restrictioneze rubricile de comentarii, in special la articole unde comentariile ar fi de prisos?! Ar fi cazul sa va intrebati asta!

”SEO’‘- eu am mai spus si am tot repetat, SEO-ul nu prea are ce sa caute pe un blog, pentru ca unui blog ii este suficient Google sau Bing Webmasters, cu cateva tehnici usoare de aplicat, cum ar fi trimiterea regulata a unui sitemap sau o verificare a cuvintelor ce ti-au adus vizitatorii, pentru a te ajuta la tag-uri!

De ce nu este necesar pentru un blog SEO-ul? Pentru ca pur si simplu SEO este conceput pentru site-uri mari, publicatii online, site-uri ce vand produse si servicii, site-uri de dating etc…! Blogul atata timp cat nu vinde nimic altceva decat articole personale sau advertoriale, atata timp cat are ca sursa de venit PPC ( adica plata pe click) nu prea are cum sa valorifice acel trafic, in speranta ca vine trafic, pentru ca nu-i asa, daca toti fac SEO si unii chiar sunt priceputi in asta, nu vi se pare ca e inutil sa muncesti pentru a face SEO? Asta ca sa nu mai punem la socoteala simplul fapt ca exista atatea si atatea softuri blackhat ce practic iti fac tie munca inutila! (ca si cand toti am vrea aceeasi super masina pentru a fi mai rapizi, utand ca daca o avem toti, atunci diferenta de viteza nu va mai fi realizata de masina ci de sofer-adica exact calitatea articolelor, in cazul nostru).

De ce un mit? Simplu, pentru ca ce-ti aduce SEO, nu completeaza criteriul numit ”comentarii” si in plus de asta SEO nu face decat sa sune si mai ridicol primul criteriu afisat, adica mia de unici, adica oamenii ce vor fi ”inselati” de cuvintele cheie, ajung pe blogul tau dar pleaca in secunda 2!

-”continutul unic” -Aici e un criteriu sensibil, insa nu e inteles suficient de bine! Multi inca mai cred, altii inca mai sar in sus ca arsi, pentru continutul lor unic, insa e doar lipsa unei informari corecte asupra a ceea ce inseamna continut unic!

De ce lipsa de informare? Iarasi este foarte simplu, pentru ca ati promova un articol inseamna sa-l duci pe retele de socializare, pe agregatoare, pe forumuri, trackback-uri etc..! Corect? Stiu ca da, nu e nevoie decat sa va raspundeti voua! 😉 Insa orice distribuire pe retele de socializare, agregatoare, chiar si trackback-uri, face ca acel continut unic al vostru sa apara, fragmentat, segmentat, pe respectivele site-uri/bloguri, tocmai de asta Google verifica cu atentie in functie de anumiti parametri, continutul, tocmai din cauza asta exista limite de caractere, tocmai din cauza asta este imperios necesara implementarea web-ului semantic(3.0)!

De ce mit? Aici e destul de amuzant dar si inspaimantator, pentru ca exista pluginuri de WordPress, scripturi php care odata instalate si setate corect, iti pot copia aproape orice sursa de pe internet care este neprotejata(fara firewall)! Pur si simplu, doar introduci adresa url, apesi ”run” si continutul vine reprodus intocmai pe blogul tau, ba’ chiar si publicat, ba’ chiar si data/ora sunt respectate! Aici este marea problema! Si ar mai fi copy&paste facut de unii, care nu au nicio legatura cu site-ul de unde copiaza!

Divagand putin, aici a fost o mare problema si pentru MWB, pentru ca multa vreme si eu am fost indus in eroare de mitul asta si-mi era teama, pentru ca asa cum stiti cu totii, MWB inseamna pasiune si pentru a nu transforma publicarea pe MWB intr-o corvoada, adica articole in plus fata de cele publicate deja pe blogul personal, am acceptat sa fie re-publicate acele articole si pe MWB! Insa, m-am linistit, cand am aflat ca web 3.0 este aproape si Google chiar stie(urmarind navigarea pe internet) ca autorul de drept chiar figureaza ca utilizator activ al MWB(ca la orice retea de socializare) si ca publicarea nu este o reproducere blackhat!

-‘‘specialistii”-Sunt sigur ca ati gasit prin blogosfera sute, poate chiar mii de articole ale unora care va invatau cum sa va promovati corect, cum sa obtineti trafic, cum sa si cum sa….! Mitul acesta, cum sa zic, dar te face irascibil!

De ce irascibil? Pai iarasi simplu! De cate ori ati verificat expunerea, statistica blogului unde era scris articolul in care era ”propovaduit” adevarul? Eu am verificat si sincer in 99% din cazuri, cei ce ”ma invatau” cum sa am mii de unici aveau de fapt doar o medie de 200-300 de unici pe zi, cei ce ma invatau cum sa am comentarii pe blog aveau doar 2-3 comentarii pe articol etc…

De ce mit? Cate scoli exista unde pot fi pregatiti profesional astfel de specialisti?! Exista scoala unde pot fi pregatiti specialisti in blogging?!

”call to action”– asta tine mai mult de social media, insa cum si blogosfera e o furnica harnica prin social media, se cuvine sa vorbim despre o reala lipsa de pregatire corespunzatoare!

De ce lipsa de pregatire? Stiti ce inseamna o campanie social media esuata? Va  spun eu, inseamna ca desi cifrele sunt super(like-uri, vizitatori, etc…expunere adica), la final, firma ce a comandat/platit acea campanie ramane cu imaginea sifonata, ba mai mult, in ochii consumatorilor este vazuta ca un pacalici!

De ce mit? Pentru ca cei ce manevreaza marketingul in social media stiu ca inter-relationarea este cheia unei campanii reusite, insa ”call to action” nu este nici pe departe atat de usor de facut incat sa-l poata realiza orice blogger! E nevoie sa dau exemple de bloggeri ce s-au implicat in campanii social media, pentru ca mai apoi sa le faca praf? 😀

”most wanted”- am lasat pentru final, pentru ca sunt subiectiv! In blogosfera s-a lansat de mult un mit in incercarea unora de a intelege cum sunt alesi bloggerii Most Wanted, adica echipa MWB(mostwantedblog.org)! Din aceasta cauza de multe ori au fost fel si fel de conflicte, certuri, mai mult de atat multe dintre actiunile MWB au fost sabotate de chiar membrii echipei, tocmai pentru ca in mintea unora, a fi Most Wanted inseamna sa ai cifre mii si mii, comentarii mii si mii, like-uri etc…, asta desi criteriile MWB au fost tot timpul la vedere, tot timpul a fost o comunicare mai mult decat prompta si adecvata!

De ce nu ”statistici”? Pentru ca MWB nu a urmarit niciodata cifrele, nu am vrut niciodata sa selectionam bloggerii in functie de traficul pe care-l aveau, de comentarii, tocmai pentru ca le consideram irelevante aceste criterii! Noi cautam omul din spatele blogului( si da, MWB a lansat trendul acesta in blogosfera, de a promova omul din spatele blogului), noi vrem ca oamenii sa nu poarte masti nici cu noi dar nici cu cititorii, nu vrem bloggeri ce castiga simpatie doar pentru ca sunt scandalagii pentru ca aceia nu sunt cu nimic mai buni decat cei cu care se cearta(atentie insa, ”un blogger nu cauta niciodata scandal insa nici nu se va da la o parte in caz de necesitate”) 😉

Un feedback corect pe MWB este perceput prin prisma bounce-rate-ului, adica timpul petrecut de un cititor pe site, ori daca acest bounce-rate este peste 50% inseamna ca noi nu ne-am facut treaba deloc bine!  Daca cititorul petrece mai putin de 8 minute pe MWB inseamna ca noi nu scriem articole interesante! Fiind o publicatie complexa, evident succesul multora dintre actiunile MWB se bazeaza pe un feedback construit din comentarii sau trafic, de exemplu Cafeaua de Seara sau Medisense, Blogstorming sau Romania Most Wanted!

De ce mit? Pentru ca desi MWB a lasat mereu impresia de a cauta elitismul, in realitate noi am cautat tinerele talente sau talentele inca nedescoperite, oamenii sensibili la suflet si la scris, oamenii cu suflet si mana de artist! Intr-adevar, in MWB nu ceri sa faci parte ci ti se cere, insa sunt atatia care pot confirma ca nu este nevoie decat sa fii om pentru a fi in MWB!

 

Ar mai fi multe de adaugat, dar am impresia ca…va urma…. 🙂