Ieri, 1 iulie, Google a reusit primul mega-update al motorului de cautare! Oarecum impropriu spus ”update al motorului de cautare” pentru ca actualizarea a fost facuta direct pe una din uneltele cu care Google a incurajat webmasterii sa optimizeze SEO in ultimi ani de zile!

Este vorba despre actualizarea Google Webmaster Tools, care de ieri are o noua functionalitate, mult mai eficienta, mult mai usor de utilizat (chiar si de catre incepatori), mult mai bine structurata pentru ceea ce inseamna de fapt WEB 3.0!

Apropo de asta, asa cum va tot repetam in ultimile luni de zile, web 3.0 este web-ul datelor structurate (al meta-data)! Am subliniat asta pentru a le reaminti scepticilor sau celor care au tot vandut iluzii despre ceea ce inseamna web 3.0!

Google Webmaster Tools, actualizat ieri pe 1 iulie, ne arata foarte clar ca SEO de acum inainte va insemna foarte mult o optimizare la nivel de date structurate!

De altfel chiar noile functii ale GWT, grupate sub ”Aspectul site-ului in cautare”  vor ajuta foarte mult la o optimizare la nivel de date structurate, asta pentru ca exista un ”marcator de date” mult mai bun, cu aplicare on-page, real-time, care ajuta in special la transmiterea exacta a ceea ce webmasterul/bloggerul doreste sa transmita spre indexare motorului de cautare -titlu, continut, descriere, cuvinte cheie, data, autor, evaluare (comentarii) etc..!

Practic, deschizand marcatorul de date prin ”incepe evidentierea”, introducand linkul blogului (sau al paginii ce se doreste optimizata), selectezi pas cu pas fiecare sectiune, fiecare parte de text, titlu sau categorie si alegand o eticheta aferenta ii specifici motorului de cautare ce reprezinta ceea ce ai selectat! Mai apoi, ruland programul, cu pasul 2, adica automatizand si aplicand exemplul tau la restul elementelor din pagina, GWT va prelua si prelucra intocmai asa cum ai indicat, respectand formatul si etichetarea meta indicate de tine!

Folosind aceasta unealta de marcare a datelor structurate, vei inlesni viteza si precizia de indexare a blogului/site-ului de catre Google, motorul de cautare, asta insemnand o mult mai buna pozitionare in SERP, din simplul motiv ca motorul de cautare iti cunoaste foarte bine continutul site-ului/blogului!

Tot in GWT, la Google Labs exista o imbunatatire a ”Statistici pentru autori”, unealta excelenta pentru site-uri cu mai multi autori, asa cum este MWB, care scoate in evidenta cele mai populare articole/pagini, autorii lor, clickurile primite s.a.m.d, insa mult mai precis decat pana acum!

Poate una dintre cele mai interesante actualizari este cea a ‘‘instrumentului de testare pentru date structurate” care arata intocmai nivelul tau de folosire a datelor structurate la nivel on-site! Totodata, se arata din nou, mult mai clar, ca pentru a beneficia de Author Rank un blog/site trebuie ca pe langa Google Authorship sa aiba implementate si date structurate de tip hreview (review-aggregate), care nu inseamna altceva decat aprecierile cititorului/utilizatorului fata de un anume continut (articol/pagina)!

Iata un exemplu pentru a intelege mai bine ce zic, aplicat atat pentru o cautare normala pe Google cat si pe una particularizata, mult mai importanta, pentru ca marea majoritate a utilizatorilor ce cauta pe Google informatii o fac avand aplicate automat filtre de cautare (limba, zona, data, format etc..), ceea ce inseamna o ”cautare particularizata”!

 

In anumite cercuri de specialisti SEO se vorbeste deja despre aparitia unui nou algoritm bazat intocmai pe experienta utilizatorului in navigarea pe un site/blog, de la bounce rate pana la comentarii si voturi, de la o buna structurare a continutului pana la social sharing! Algoritmul se numeste People Rank!

Iar efectul sau va influenta direct Author Rank! Ceva in genul:

Author Rank = Page Rank + People Rank + Google Authorship