Sau in format complet : ”Cele 5 tipuri de comportament uman in online sau cum iti poate fi masurata personalitatea prin prisma activitatii online”!

Aceste 5 tipuri de personalitate stau si la baza teoriei ”Modelul celor 5 factori” care caracterizeaza personalitatea umana! In urma unei indelungate analize precum si a unor la fel de lungi teste, o echipa de specialisti din China au stabilit ca este posibil si foarte probabil ca personalitatea unui om sa fie calculata in functie de prezenta, comportamentul sau in online( retele sociale cu preponderenta)!

Altfel spus cei 5 factori cheie ai acestui model sunt urmatorii:
deschis, adica acea trasatura de personalitate caracteristica oamenilor deschisi la comunicare, creativi si cu o imaginatie debordanta dar mai ales activa si constructiva, cu sensibilitate catre estetic si frumos, ce au curiozitate intelectuala!
constincios, adica acea trasatura de personalitate caracteristica oamenilor bine organizati si care au tinte, obiective de atins, pe care vor si cauta sa le atinga!
-extravertit, adica acea trasatura de personalitate caracteristica oamenilor ce isi indreapta foarte mult atentia asupra lumii inconjuratoare, ce sunt mereu preocupati de mediul lor inconjurator, ce sunt capabili si isi proiecteaza trairile psihice si sufletesti asupra lumii din afara, sociabil mai bine zis!
agreabil, adica acea trasatura caracteristica oamenilor simpatici, cooperanti, ajutatori, ce isi traseaza anumite bariere ale unui cerc imaginar limitat la doar cateva persoane apropiate, dar care la nevoie ajuta pe oricine le cere ajutor!
nevroticul, adica acea trasatura caracteristica oamenilor agitati, invidiosi, nervosi fara motiv, mereu complexati de ceva, mereu pusi pe cearta, mereu cu un sentiment de vinovatie ce le stapaneste mintea, deseori depresivi, mereu impotriva a tot ceea ce nu sunt in stare sa perceapa corect sau nu le convine!

In concluzia specialistilor chinezi, comportamentul precum si personalitatea unei persoane ce petrece mult timp in online, pe retele de socializare, poate fi foarte usor calculata pe baza activitatii sale in online, modului cum socializeaza, cum comunica sau cum reactioneaza, totul luand in considerare exact aceiasi 5 factori cheie, acelasi model, ca si in viata reala!

sursa articol: mashable.com