Un recent studiu GPeC, despre Ecommerce România în 2015, ne spune că piața ecommerce din România a ajuns la 1,4 miliarde de euro anul trecut. Pesimiștii estimau în ianuarie anul trecut o piață ecommerce de 1,1 miliarde euro, în 2015, optimiștii vehiculau un nivel de 1,5 milarde euro. Anul 2015 le-a dat dreptate optimiștilor.

Semnalele din piață arată ca în 2016 piața de ecommerce ar putea depași cota de 2 miliarde euro, prognoză normală din moment ce numărul jucătorilor serioși din piață a crescut, dar mai ales și datorită faptului că numărul clienților online dar și al achizițiilor online au crescut anul trecut, continuând trendul ascendent.

Însă nu totul este roz. Segmentul IT pare să își fi atins limita superioară de extindere. Black Friday da, avem confirmarea, a depășit 100 de milioane de euro. Plățile cu cardul sunt încă de neconceput pentru majoritatea românilor, plata în ramburs fiind preferată (oare a cui este vina?). Românii au făcut, în medie, 8,2 achiziții online anul trecut, tendință în creștere de la an la an.

Marele merit pentru toate aceste cifre le au, ghici cine?! – exact, Facebook Ads și Google Ads. Desigur, nu doar respectivele metode de reclamă, dar în principiu, modul prin care comercianții ajung la clienți este unul bazat pe PPC. Și, desigur, nu doar reclama a contat. Am spus asta doar pentru a sublinia, încă o dată, magnitudinea impactului pe care Facebook și Google le au pentru viețile românilor.

Pe linkul următor veți descoperi un infografic bazat pe studiu, dar și câteva explicații:

http://elenaciric.ro/2016/bilant-e-commerce-romania-2015-90-la-suta-prefera-ramburs.html