Dacă folosiţi profil de Facebook în loc de pagină de Facebook pentru firmă sau companie, atunci pregătiţi-vă să le pierdeţi în următoarea perioadă.
Sper, chiar sper, să nu existe companii care folosesc Facebook la nivel de profil şi nu la nivel de pagină. Şi aş fi vrut să spun acelaşi lucru şi pentru firme, însă ştiu că foarte multe firme din România folosesc astfel Facebook, confundând profilul cu pagina de brand.
Facebook, ca urmare a actualizării termenilor şi condiţiilor de utilizare din urmă cu vreun an şi ceva, a trecut la o adevărată vânătoare de profiluri de utilizator care folosesc un nume ce nu pare a fi real, ci doar un alias ori un nume fals. Nu mă întrebaţi cum face asta pentru că nu ştiu. Pot doar bănui că este vorba de ceva algoritmic, semantic. În fond, vorbim deja de peste 1,3 miliarde de utilizatori Facebook şi ar fi o muncă dificilă, cea manuală.
Deşi este ceva ce se ştie de ceva timp, în ultimele săptămâni se vorbeşte din ce in ce mai des despre astfel de suspendări de profil. Pe semne că Facebook accelerează în această direcţie (în fond au şi motive s-o facă).
Ce face Facebook în momentul în care depistează un astfel de profil?
Îl suspendă imediat pentru o perioadă nedeterminată. Urmând ca mai apoi să elimine respectivul profil. Asta înseamnă că proprietarul va pierde accesul la respectivul profil.
Cum se poate rezolva?
Teoretic, doar teoretic, se poate apela la serviciul lor de suport. Practic, însă, sunt slabe şanse să se rezolve ceva astfel. Singura soluţie viabilă este să fiţi informaţi şi să anticipaţi.
Adică, de exemplu:
– dacă acum profilul de Facebook are numele „N hair style Bucureşti”, schimbaţi respectivul nume cu un nume real, al proprietarului (poate chiar al patronului)
– creaţi o pagină de Facebook pentru firmă, adică pentru „N hair style Bucureşti” şi aveţi grijă de această pagină, mai mult de atât acordaţi drept de Editor (cel puţin) şi la un alt utilizator (pe care-l cunoaşteţi);
– redirecţionaţi prietenii de pe profilul „N hair style Bucureşti” către pagina „N hair style Bucureşti” prin statusuri obişnuite;
Din păcate, deşi ne lăudăm cu un număr foarte mare de specialişti Social Media, pe metrul pătrat, informaţiile de bază despre „cum să” au cam început să dispară. Chestii de genul asta trebuie repetate constant, ca la şcoală. În fiecare an, în online, intra un număr semnificativ de persoane care nu înţeleg corect cum funcţionează mecanismele şi care pot ajunge la probleme dintre cele mai stupide.