Apreciati ironia, nu incerc sa va invat la prostii, nici sa aveti site-ul penalizat de Google, dimpotriva, incerc sa va invat cum si mai ales ce sa nu faceti pentru a scapa de furcile caudine ale roboteilor Google!

Conform proverbului omul din greseli invata, atunci sa enumeram greselile si astfel poate invatam, nu, pentru a nu fi penalizat de Google?! :d

1-link exchange! He, he, aici e -dureros de amuzant-pentru ca desi oamenii de SEO (multi dintre ei desigur) atunci cand cauta link-exchange-ul il cauta in functie de Pr,  realitatea este ca mai important decat Pr-ul este autoritatea domeniului, de unde rezulta, ca mai bine ar cauta si asta! Cum poti verifica autoritatea unui domeniu? Intra pe SEO Majestic, iti faci cont gratuit(au si platit) inserezi domenii si ei iti spun ce si cum!

2-404– ”Atentie, cade!” -cunoasteti probabil destul de bine ce inseamna eroarea 404 in navigarea online(pagina negasita, pentru nestiutori)! Roboteii Google nu sunt deloc ”intelegatori” si taxeaza la sange site-uri cu prea multe pagini 404! Cum le recunosc ei? Simplu, prin link disparut, adica la indexare pe linkul adaugat prin sitemap exista pagina iar la crawling-ul programat nu au mai gasit pagina(o explicatie pentru copii mici am dat, stiu 😀 )!

3-Supra-optimizarea! -am mai vorbit despre, au mai vorbit si altii, una peste alta toti am spus ca este ok sa optimizezi SEO un site, dar nu este deloc ok sa abuzezi de unelte(prea multe cuvinte cheie, meta-descrieri lungi, multe linkuri interne in pagina etc..)!  Folositi extensia de Chrome pe numele sau SEO Tools, va spune tot despre site-ul vostru(tot ceea ce este important)!

4-linkurile platite– un concept greu de inteles sau mai bine zis cum sa te feresti de el! Ok, toti vrem sa castigam bani din blogging, dar daca vindem linkuri atunci cel mai bine ar fi sa vindem spre site-uri ce au continut sau nisa apropiata de a blogului nostru! Un exemplu, eu am blog ”culinar” si trimit linkuri spre site-uri auto, ce relevanta poate avea, chiar si pentru un robotel? 😀

5-linkurile spam– aici e mai usor, linkurile in comentarii le poti modera din dashboard, comentariile de altfel le poti modera(a se intelege ca stergi ce nu-ti convine sau place)! Pe wordpress poti folosi Akismet sau poti folosi platforme ”custom” de comentare, gen Livefyre sau Disqus! Linkurile spam sunt una dintre cele mai frecvente moduri prin care un site ajunge sa fie penalizat de Google.

6-linkuri ascunse – iarasi o chestie amuzanta, pentru ca multi considera link ascuns acel link pus pe o ancora text, de genul acesta, insa este complet gresit pentru ca linkul ascuns este linkul inserat prin cod html in codul sursa al paginii(blogului) tau! Se pare ca aceste linkuri ii enerveaza la culme pe roboteii Google si incep a te taxa cat ai zice memo! 😀

7-ancore text ce variaza– asta e o chestie ce nu o stiu prea multi si anume ca atunci cand trimiti dintr-un articol mai mult de un link spre aceeasi pagina web atunci trebuie sa folosesti aceeasi ancora text de fiecare data, o singura litera modificata reprezinta o sansa in plus de a ”supara” roboteii!

8-link building agresiv – e o metoda frecvent folosita de SEO-isti(ce urat suna, stiu si imi cer scuze), aceea de a face link-building agresiv, de a pune spre un site, linkuri pe alte 500 de site-uri in doar 24 de ore! Ca in orice domeniu, agresivitatea si in domeniul asta are un singur rezultat si anume esecul! Normal pentru scurta perioada scopul link-buildingului va fi atins, site-ul va creste, insa dupa cateva luni va fi penalizat drastic si chiar banat site-ul respectiv! De ce banat? -V-am zis, roboteii nu stiu de joaca! 😀

9-site-ul offline– aici e ceva ce tine mult de firma unde aveti gazduit site-ul, pentru ca daca acea firma e de toata jena si are servere ce cad la fiecare cateva ore, atunci cu siguranta site-ul vostru va avea de suferit! E de inteles, nu? (nu confundati cu mentenanta, deoarece in mentenanta site-ul este tot online, insa doar pentru robotei)

10-continut slab calitativ – de cate ori s-a scris despre asta, de cate ori s-a mai scris despre cum percepe Google daca un continut al unei pagini e de buna calitate? De multe ori stiu, de multe ori s-a filosofat pe tema asta incat la final nimeni nu a priceput nimic! Treaba e simpla, cu cat ”bounce rate-ul” e mai mic, cu atat mai bine sau altfel spus cu cat vizitatorii stau mai mult timp pe aceeasi pagina cu atat bounce-rate-ul va fi mai mic si roboteii vor fi siguri ca acel continut chiar e bun tocmai pentru ca-i face pe oameni sa-l ”savureze”!

11- H1, H2, H3 – ati inteles nu-i asa? vorbesc codificat! E vorba despre codurile CSS ce translateaza textul unei pagini pentru a putea fi perceput corect de robotei(iar am explicat pentru copii dar parca e mai bine asa)! Etichetele CSS sunt parti ale unui cod CSS, de regula cei fara prea mult interes pe domeniul asta nici nu le luati in seama, insa daca le luati atunci fiti atenti ca o singura eticheta H1 trebuie sa fie prezenta in pagina! Eticheta H1 vine de regula aplicata titlului, lesne de inteles de ce, pentru titlul trebuie sa fie mai mare ca font, ori H1 tocmai asta face, il face mai mare! 😀 -Folositi H2 sau H3 daca vreti sa fiti ceva mai ”agresivi” pentru ochii cititorilor, desi cel mai bine ar fi sa va rezumati la un bold!

12-Continut duplicat -aici am vorbit mult(eu cel putin am facut o adevarata munca de documentatie pentru ceea ce inseamna asta, mai ales pentru ca aveam de protejat MWB)!  Gasiti in arhiva balantza.com o serie intreaga de articole pe tema asta! Esenta? E simplu, folositi Google Plus, asociati-va blogul cu contul Google Plus, capatati astfel prioritate, apoi verificati sa nu aveti articole in duplicat, imagini in duplicat, text in aceeasi pagina in duplicat! Inca o chestie, aveti grija sa nu fiti copiati iar daca sunteti copiati atunci rezolvati problema(si anuntati-ma si pe mine cum ati reusit)! 😀

13-Aglomerare de cuvinte cheie(keywords)– si aici s-a tot spus, si aici tot eu am spus ca mai mult de 10 cuvinte cheie per pagina inseamna aglomerare iar mai mult de 20 aduc sigur penalizare!

14-continut ascuns– iar o chestie despre care s-a vorbit si care de fapt e o tehnica asa de blackhat incat iti condamna blogul la indelunga suferinta! Continutul ascuns nu reprezinta decat text de culoarea fundalului paginii unde este afisat, devenind astfel invizibil ochilor ”umani” dar nu si roboteilor! Continutul ascuns de regula consta in serii de cuvinte ce se afla la mare cautare pe Google si care evident odata indexate saboteaza  –-cautarea pe Google! 🙂

15-hacked site(site spart de hackeri, furat)- nu inseamna decat ceea ce este si lesne de inteles din denumire ce inseamna! Pe cat de rar vi se poate parea ca se intampla pe atat de des se intampla! Un site poate fi considerat spart in mai multe feluri, cel mai frecvent se intampla atunci cand baza de date este virusata printr-o injectie de cod ”malefic” si care trimite spre site-uri banate de Google etc…!

Gata, am terminat lista ”cum sa eviti sa fii penalizat de Google”, sper ca ati reusit sa invatati ceva nou iar daca nu ati reusit atunci nu-i bai, cu alta ocazie! 🙂