O stire care, oarecum, a trecut ne-observata in Mass Media si Social Media din Romania a fost aceea ca Viber a fost cumparat de Rakuten Inc.

Suma tranzactiei, in urma careia Viber a fost preluat de Rakuten, se cifreaza la 900 de milioane de dolari, ceea ce inseamna ca Viber in acest moment a devenit una dintre povestile de succes din lumea IT & C dar mai ales din lumea aplicatiilor pentru smartphone si tablete.

Viber, platforma de mesaje instant si telefonie de tip VoIp, a fost lansata initial doar pentru telefoane Iphone, in 2010, iar in 2011 intra si pe piata aplicatiilor pentru dispozitive cu Android.  In iulie 2012, Viber atinsese cifra de 90 de milioane de utilizatori iar in prezent are circa 200 de milioane de utilizatori, ceea ce o pozitioneaza pe locul 2 in topul aplicatiilor de acest tip, dupa What’s App, dar pe care o depaseste ca optiuni de functionalitate.

Noul proprietar al Viber, gigantul japonez Rakuten este si proprietarul celui mai mare site de e-commerce din Japonia si care se numeste Rakuten Ichiba. Tinta Viber pentru urmatoare perioada este atingerea cotei de 500 de milioane de utilizatori, ceea ce sincer mi se pare destul de indraznet dar posibil.

Faptul ca Viber a fost cumparat de Rakuten a dat nastere la o multime de supozitii, prima fiind faptul ca Viber s-ar pregati deja sa fie cea mai mare retea de socializare destinata exclusiv mediului mobile, a doua fiind aceea ca si What’s App s-ar pregati sa-si schimbe proprietarul. Totusi, a doua va ramane doar supozitie, cred eu, pe cand prima are sanse parca ceva mai reale de a deveni realitate cat de curand, mai ales ca pretul tranzactiei in urma careia Viber a fost cumparat de Rakuten este unul ce arata ca platforma are un potential urias.

*mai multe info despre tranzactia in urma careia Viber a fost cumparat de Rakuten