La finele săptămânii trecute lumea SEO a fost din nou pusă pe jar. La figurat vorbind. După aproape un an de zile în care algoritmul Penguin nu a primit nicio actualizare majoră, vineri a fost ziua z. Ziua în care Penguin a primit un important update.

Noutatea constă în faptul că algoritmul Penguin „interpretează” acum reţele de linkuri de o şi mai mare profunzime (cca 250).

Evident, specialiştii au căutat să vadă impactul. Iar acest impact nu a întârziat să fie vizibil. Însă, pentru mulţi, Penguinul cel nou a venit cu o îmbunătăţire a rankingului. Pe semne că cei care lucrează corect, respectând regulile, au de câştigat.

Din ceea ce am observat şi, evident, din datele la care am acces şi pe care le pot analiza, pot spune că în zona .ro destul de multe magazine online au avut rankingul îmbunătăţit. Şi tot ce derivă din asta. În sensul că atunci când ai creşteri de ranking cu mai mult de 20-25%, în doar 2 zile, este destul de evident că actualizarea Penguin a fost benefică pentru respectivele site-uri.

Există, totuşi, şi o parte negativă. Spam-ul devine din ce în ce mai agresiv. Cel puţin asta am observat în ultimile săptămâni. Şi, s-ar putea, ca site-uri ce lucrează corect să aibă de suferit din cauza unor tehnici agresive de spamming (doborârea rankingului concurenţei prin plasarea de linkuri inbound către site-urile concurente, folosind site-uri penalizate sau chiar blocate în Google).

Rămâne, însă, destul de uşor predictibil care va fi efectul Penguin asupra blogurilor unde sunt publicate în continuare advertoriale ce conţin linkuri spre site-ul promovat.

La fel, o altă chestie ce ţine de o defectuoasă percepţie a lucrurilor şi anume prognoza că SEO moare (şi mai mult acum) vine demontată tocmai de rezultatele de mai sus. Adică, traficul crescut pentru site-urile ce fac SEO respectând regulile.