Departe de mine gândul atac pe cineva. În fond, nu ştiu prea multe despre această nouă reţea de socializare, numită TSU.

Numai , uitându puţin la principiile pe care este construită această reţea de socializare, îmi pare a fi o farsă. Sau un mod de a profita de naivitatea oamenilor.

În fond, ce utilizator de reţea de socializare nu îşi doreşte fie plătit pentru pozele, statusurile, comentariile, likeurile şi întreaga sa activitate din reţea?!

Nu cred în seriozitatea proiectului numit TSU. Din simplul motiv nici un marketer serios nu se va gândi vreodată şi cheltuiască bugetul pentru a promova „ceva” într-un loc unde toţi utilizatorii sunt plătiţi pentru conţinutul lor, pentru interacţiunile lor.

Ok, cred în posibilitatea de a avea o reţea de socializare care plătească anumiţi utilizatori. Utilizatori care fie crează conţinut extra-duper-zuper, fie reuşesc coaguleze în jurul lor comunităţi importanteÎnsă nu cred poate exista o reţea de socializare care aibă doar un singur scop, acela de a-şiîmbogăţi” utilizatorii.

La fel cum a fost pseudo-fenomenul Ello, consider se întâmplă şi cu TSU.

Băieţiişmecheri” au mirosit care este cea mai mare problemă a zilelor noastre, pe reţelele de socializare. Şi tocmai asta speculează. Însă nu pentru a veni cu o soluţie concretă ci doar pentru a câstiga efectiv de pe urma naivităţii şi vanităţii unor oameni. În fond, într-o ipoteză simplă, dacă reuşeşti cu un site colectezi 10M adrese de email, atunci cu uşurinţă poţi monetiza mai apoi respectivul site. Chiar dacă nimeni nu este activ pe acolo.

Serios vorbind, ce urmează după Ello şi TSU? – vină cineva care spună oferă fiecărui trecător de pe stradă câte 10 dolari?

Sigur, nu exclud ca mie mi fi scăpat ceva, din peisaj. Poate TSU are ca model de business spamul ori se gândesc şi vor forţa utilizatorii stea cu ochii lipiţi de pc ore în şir şi urmărească reclame. Dar întrebarea cea mare este: – ce companie îşi va face reclamă într-un loc unde utilizatorul este plătit vadă reclama?

Poate TSU are un model de business bazat pe o tehnică de marketing în sine, pe vânzarea conţinutului produs de utilizatori către terţă parte. Ori poate vor avea şi o zonă de jocuri, pe platforma de socializare, şi astfel să încaseze bani de la producătorii de jocuri online. Ori, poate, se bazează că platforme de genul Adsense sunt suficiente pentru a monetiza şi astfel, pentru a plăti utilizatorii.

Nu concluzionez. Repet, poate-mi scapă mie ceva. Însă până şi sistemul lor de a aduce utilizatori seamănă cu un „pui de MLM”. În sensul ţi trebuie invitaţie din partea altui user.

ne amintim la câteva săptămâni după apariţia ELLO, altă reţea minune, bursa canadiană a înregistrat sute de mii de tranzacţii bursiere ciudate, care în efect ajutau în mod fals la creşterea valorii acţiunilor unor companii care, de altfel, până atunci fuseseră aproape inexistente în piaţă. Poate fi o legătură între cele două sau poate nu. Cert este „internetul” este încă tânăr şi sunt destul de mulţi naivi care să creadă un email primit, care le vinde „un pont” la nu ştiu ce bursă, este o chestie veridică şi nu un mesaj virusat care mai apoi îi transformă computerul într-un fel de zombie digital.

tsu.co este adresa retelei. Socializati. 🙂