Aveam de mult timp in gand acest articol, chiar de cand am renuntat la participarea in Superblog 2012! Da, tacut si pe ascuns, fara mare tam-tam, m-am retras din Superblog 2012, undeva dupa etapa 20, insa motivul retragerii mele nu are nici cea mai mica legatura cu concursul in sine, datorandu-se doar faptului ca fusesem coplesit de probleme si prioritizand activitatile mele am decis sa renunt, desi culmea nu prea sunt genul care sa renunte la lupta! :))

Motivul participarii mele la Superblog 2012? Este unul simplu, poate lesne de inteles! Pur si simplu am vrut sa vad ce inseamna cu adevarat acest concurs!

Si am aflat!

Stiti, eu am un principiu legat de multe din activitatile online si nu numai! Pe internet nu tot ceea ce vezi e ceea ce pare, cam asa si cu Superblog! Ma asteptam sa fie superficial si nu a fost, ma asteptam sa fie concurs pur de advertoriale si chiar nu a fost, ma asteptam sa fie slab calitativ prin prisma articolelor inscrise si chiar nu a fost, in marea lor majoritate!

Ce este de fapt Superblog? Dincolo de orice alte definitii, este pur si simplu un concurs, orice alta insusire poate fi discutabila insa una singura imi pare a fi definitorie si anume ca Superblog te invata sa gandesti ca un advertiser, te invata sa scrii publicitate in mod atractiv si ne-invaziv pentru ochii cititorilor, te invata sa vinzi advertising!

Prea multe articole cu tenta publicitara pe blog in timpul Superblog? Aici nu este decat ”vina” fiecarui blogger in cauza, a nimanui altcuiva! Daca tii cu adevarat la cititorii tai, eu cred ca poti sa imbini utilul cu placutul, concursul cu bloggingul!

Desi pe toata perioada participarii mele am fost relaxat ca si mod de abordare a temelor, trebuie sa recunosc ca la un moment dat ma incinsesem si cautam sa fiu la inaltime prin ceea ce scriam, poate si pentru ca la un moment dat, pur si simplu nu reuseam sa inteleg cum pot aborda anumite teme pentru a fi pe placul juriului! Raspunsul, evident, nu s-a lasat prea mult asteptat, modul de abordare cel mai potrivit fiind tocmai modul ne-personal, de strict advertising, fara prea multa implicare ”sufleteasca” in ceea ce scriam! Nu, nu poate fi considerat rau acest lucru, pentru ca sa fim seriosi, advertisingul nu se face prin implicare sufleteasca ci prin implicare a creativitatii de care dispui!

Asa cum spuneam mai sus, la un moment dat nervii mei se incinsesera, insa buna comunicare din partea organizatorilor(nu acelasi lucru il pot spune despre ”jurati’, multi dintre acestia preferand sa transmita in mod arogant si superior explicatiile) m-a facut sa ma linistesc si sa-mi vad de ”scrierile mele”!

Daca ar fi sa nominalizez ceea ce m-a impresionat ar fi tocmai aceasta buna comunicare, explicatiile oferite prieteneste, juriile Toyota, Real, Spring Shop, Azerty, Oktal dar mai ales LuxuryGifts fiind extrem de amabili in a oferi informatii si chiar daca de multe ori, dintr-un motiv sau altul, tonul multor concurenti depasise bunul simt, profesionalismul de care au dat dovada ”juratii” m-a impresionat realmente!

La capitolul ”negativ”, nu prea am ce spune, decat poate ca ar trebui ca organizatorii sa ia in considerare modificarea sistemului de punctaj, cel de la 10 la 100 parand a fi creator de mari discrepante ce cam rup competitia, pentru ca multi, aflati la a doua sau a treia participare stiu cu ce ”se mananca” Superblog si incep concursul in forta, restul, adica cei la prima participare, din ce am observat, abia dupa etapa 4 incep a ”tura motoarele”, insa oricat de bine ar scrie, nu mai pot recupera diferenta de puncte! O alta ”chestie” ce poate ar trebui luata in calcul, sunt criteriile artistice, dar aici e mai mult de discutat si nu stiu cat de usor s-ar ajunge la un element comun! O a treia ”problemuta” ar fi ca advertiserii sa decida din start ceea ce vor, SEO sau advertising, pentru ca ambele, imbinate nu prea reusesc sa fie atragatoare pentru cititori, ori bloggerii scriu pentru cititori, nu pentru roboti! Din nou, salutara ”atentia” multora dintre jurati de a fi atenti la perceptia generala despre ce impact pot avea articolele scrise pentru Superblog!

Da, perceptia inseamna realitate! Prieteneste spun (ca un ”customer feedback”) ca excesul de zel de a vrea cu orice pret atat advertising cat si SEO, dauneaza tocmai acestei perceptii generale asupra articolelor scrise! Ce rost are sa scriem articole ce nu vor fi citite decat de jurii, organizatori sau alti concurenti, cand de fapt tinta advertisingului sunt de fapt cititorii?

In final, Superblog nu inseamna mii de articole advertoriale, ci inseamna mii de articole ce au rolul de a ajuta bloggerii sa se profesionalizeze, multitudinea de teme, toate unice si diferite, avand exact acest scop, cel putin asa mi se pare mie!

Ma bucur sa spun ca din nou ”se verifica” principiul ca pe internet nu tot ceea ce vezi e ceea ce pare, insa de data asta, la modul pozitiv!

ps:-acest articol nu este inscris la Superblog, nu este un articol advertorial, este doar parerea unui fost concurent in Superblog 2012!