În cursul serii de ieri, Facebook a pus la dispoziţia utilizatorilor o unealtă nouă. Trending Topics.

Care, de fapt, nu este tocmai nouă. Trending Topics până acum se folosea doar de hashtag-uri pentru a sugera utilizatorilor care sunt topicurile populare. Deasemenea, afişarea era una preferenţială, restrânsă la nivelul celor ce foloseau Facebook în limba engleză, din anumite ţări. Acum, însă, pe lângă hashtag-uri, Facebook se foloseşte de web-ul semantic (ca să zic aşa).

Toate articolele de pe un anumit topic sunt „intersectate” printr-un Live Feed, pentru a fi mai uşor de urmărit de către cei interesaţi. Într-un mod destul de avansat, Facebook triază rapid statusurile din reţea, la nivel semantic, şi marchează cu „Trending” pe cele ce sunt dintr-un topic popular.

Funcţia este una similară celei de pe Twitter. Cu diferenţa clară, specificată mai sus. Cred că este binevenită, avantajele fiind evidente. Însă, cred că este loc de îmbunătăţiri, pentru că în prezent totul depinde de News Feed-ul utilizatorului şi dacă acesta se intersectează, la rândul său, cu un status Trending pentru a putea vedea şi restul statusurilor de pe respectivul topic.

*exemplu

 

Facebook trending topics