Ştirea este oarecum veche, adică are deja vreo 3-4 zile. Google a decis să simplifice interfaţa de gestionare a reclamelor Adwords şi a celor Adwords for Video (TrueView), adăugându-le pe cele din urmă în platforma principală Adwords.

La o prima vedere, s-ar putea spune că este vorba doar despre UX/UI şi că Google a dorit să permită timpi de încărcare mai rapizi platformelor de gestionare (vă amintiţi ce delay exista atunci când comutai între Adwords şi Adwords for Video, deşi ambele platforme erau accesibile din aceeaşi interfaţă?!).

În fapt, însă, este vorba despre mai mult decât simplificare. TrueView, adică Adwords for Video, primeşte acum funcţionalitatea Adwords, mult mai eficientă şi mai rapidă în gestionare, dar şi mult mai complexă. Campaniile Video vor fi acum uşor de creat direct din platforma Adwords, fără să mai fie nevoie de accesarea unei alte interfeţe de gestionare. Ori asta înseamnă, pe lângă gestionare şi raportare, optimizare mult mai complexă.

Practic, TrueView devine mult mai complex. Simplu, relativ uşor de lucrat, dar complex în funcţionalitate. Ăsta a fost motivul pentru care Google a considerat că certificarea în Video Advertising (în Google Partners) este una avansată, mult diferită de restul certificărilor Adwords.

La nivel teoretic, toate conturile Adwords şi Adwords for Video vor fi actualizate automat undeva la începutul lunii octombrie a.c. Totuşi, la nivel practic, se poate face asta încă de acum, manual, prin Upgrade Center. Şi, sincer să fiu, chiar se merită făcut pasul. Pentru că, în fond, upgrade-ul durează maxim 5 minute, dar la final veţi beneficia deja de funcţionalitatea unui Adwords pe steroizi.

*mai multe info