În cadrul Performance Summit de ieri, Google a făcut publice o serie de informații care, pe de-o parte, au subliniat importanța Adwords pentru business dar și pentru economiile țărilor unde serviciul a devenit popular și, pe de altă parte, au arătat direcția către care se îndreaptă Google Adwords.

Statistici Google Adwords:

  • 165 miliarde USD, în cifră de afaceri, este impactul pe care Adwords l-a avut în 2015 doar în SUA, prin prisma celor peste un milion de companii mici și mari care au utilizat platforma;
  • din cele câteva trilioane de căutări zilnice de pe Google Search, jumătate vin dinspre mediul Mobile;
  • o treime din căutările zilnice de pe Google Search, efectuate în mediul Mobile, au legătură cu locația (aici este vorba despre interogări gen ”restaurante Sibiu”) iar asta subliniază cât de important devine Local SEO;
  • de când, în urmă cu doi ani, Store Visits au fost introduși ca metrici în Adwords, advertiserii au contorizat peste 1 miliard de vizite în magazine, generate de reclamele plasate prin intermediul Adwords;

Noutăți Google Adwords:

  • reclamele text, din Adwords, vor primi un update ca și format, urmând să fie permisă folosirea a maxim 30 de caractere pentru Headlines (acum fiind 25) dar și o singură linie de Long Description a 80 de caractere (acum fiind 2 linii a câte 35 caractere);
  • Target-URL extras din Final URL, urmând a fi personalizată doar calea de final a URL (acum fiind permisă inserarea manuală a Display URL ceea ce oferă posibilitatea de a avea un Display Url diferit în proporție de 90% față de Destination URL, restul de 10% fiind reprezentat de rădăcina domeniului care trebuie să fie identică în ambele URL);
  • vor fi lansate noi tipuri de reclame pentru Display Network, cu format Responsive;
  • Corelarea Bid Adjustments în funcție de Device Types și nu de bid-against-desktop (chestie care este în proces de implementare deja);
  • Un nou set de Local Search Ads ce va fi disponibil pentru Google Maps (logic de ce, din moment ce jumate din interogări în SE au loc pe Mobile iar o treime din acestea sunt legate de locație);

Per total, lucrurile sunt bune. Tot la capitolul noutăți putem trece și re-designul platformei Adwords care dupa 4-5 ani primește cu adevărat cosmetizare UX, nu doar unelte noi (undeva în septembrie va fi disponibilă world-wide platforma Adwords cu noua înfățișare).

Pe de altă parte, încă o dată Google ignoră Europa și nu face publice informații despre utilizarea Adwords. 😀 Desigur, putem bănui de ce, nu-i așa?! :))

*via SEJ