Va spuneam, nu cu mult timp in urma, ca de foarte multe ori Social Media devine amuzanta ca si domeniu, prin prisma celor ce-si revendica autoritar dreptul de specialist in domeniu!

Nu vreau sa rapesc nimanui dreptul de a aspira la mai bine sau sansa de a fi ceea ce-si doreste, insa este nevoie din cand in cand si de o aducere cu picioarele pe pamant a respectivelor persoane!

Se vorbea saptamana trecuta, prin prisma unei stiri de pe o publicatie in limba engleza preluata si adaptata mai apoi in articole pe bloguri si publicatii romanesti, despre faptul ca se produce foarte mult continut dar mai ales ca mare parte, o enorm de mare parte a continutului ce este produs este de o calitate indoielnica, ba’ chiar foarte proasta! Si pentru ca imaginea sa fie completa se mai inaintau si niste date statistice, din care rezulta ca doar vreo 10% dintre creatorii de continut creeaza calitate, restul fiind doar de umplutura!

Nu ma voi referi deloc, chiar deloc, la ceea ce inseamna continut de calitate, pentru ca indiferent ce metrici ar fi folositi, indiferent de algoritmi, pareri, reactii, niciodata nu va fi o definitie clara a ceea ce insemna calitate si ma refer in principal la subiectivismul cu care fiecare persoana apreciaza calitatea!

Voi vorbi insa despre o confuzie mare pe care o fac foarte multi specialisti, analisti in marea lor majoritate iar aceasta confuzie pleaca tocmai de la proasta interpretare a ceea ce inseamna continut in Social Media! Evident, nu e vina lor, in fond nici aici nu exista definitii clare, subiectivismul fiind stapan absolut, dar totusi, exista posibilitatea de a analiza pe fiecare nisa in parte, pentru ca mai apoi sa se compare!

Care sunt aceste nise?

Simplu:- retele de socializare, bloguri, publicatii online, site-uri de prezentare, forumuri! Fiecare dintre aceste nise au propriul mod de a defini ceea ce inseamna continut, insa comparand, ne dam seama unde este adevaratul continut! Un lucru, insa, nu putem face si anume nu putem generaliza/globaliza/pune totul in aceeasi oala!

In urma comparatiei descoperim ca pe retelele de socializare nu se creaza continut ci sunt afisate noutati, actualizari! Foarte adevarat, mare parte din noutatile distribuite pe retelele de socializare au o tenta de ridicol, dar asta nu inseamna ca daca in fluxul de informatii de pe Facebook, spre exemplu, gasim numai poze cu pisici, atunci tot continutul online creat este de o calitate foarte slaba! Ar fi chiar culmea sa numesti continut ceea ce se posteaza pe Facebook, Twitter sau oricare alta retea de socializare, cand de fapt acolo in marea majoritate a cazurilor se posteaza notificari de activitate de pe site-urile unde intr-adevar se creeaza continut, adica de pe bloguri si publicatii online! Fotografiile sau clipurile video, ce sunt urcate si mai apoi distribuite pe retelele de socializare, sunt iarasi de cele mai multe ori rezultate din activitatea blogurilor, publicatiilor online! Da, intr-adevar, sunt multe si fotografiile personale, dar nu stiu daca in 5% din cazuri acestea vin si distribuite mai departe!

Atunci, de ce continut prost? -Simplu, pentru ca specialistii confunda merele cu perele, ba’ le mai si pun in acelasi cos si spun/cred mai apoi ca au portocale! 😀

In incheiere!

Nu voi lungi prea mult acest articol, oricum va avea o continuare, important este sa se priceapa esenta si anume ca:

-pe retelele de socializare se creeaza noutati

-pe bloguri si publicatii online se creeaza continut

Stiind asta, ne dam seama ca deja am micsorat aria de analiza asupra calitatii continutului cu mai mult de 90% si incepem sa avem relevanta in logica pe care o folosim!

Ca se creeaza prea mult continut, asta e un argument hilar, in conditiile in care aproape 20 de ani (de prin 1990 incoace) s-a tot repetat: -comunicare, comunicare, comunicare!   Asta fiind de fapt o alta confuzie mare a specialistilor, fapt ce denota nu numai lipsa de pregatire, dar si o reala lipsa de vointa pentru a investiga (sa nu mai zic de tinerea de minte, ca se supara)! 😀

Asta este rezultatul comunicarii, foarte multe informatii, foarte mult continut, insa nu trebuie sa catalogam si sa incadram totul in acelasi tipar! Eu cred ca e mai bine ca cei care au ceva cu continutul de pe bloguri sa jusitifice clar, argumentat, iar cei care au ceva cu noutatile si stilul Facebook de a distribui fluxul de informatii iarasi sa argumenteze clar, altfel insa, va fi ceva in genul:

-tot continutul online este prost, doar ceea ce fac eu este cel bun!

Si sincer, indiferent de cat de mult geniu ar zace in mintea cuiva parca nu trebuie sa ne uitam lungul nasului, nu-i asa? 😉