Am mai vorbit în trecut, chiar şi acum câteva zile când pomeneam despre actualizarea Penguin. Deşi încă mulţi specialişti SEO refuză să creadă, problema există şi face ravagii.

SEO Negativ. Asta este problema.

Indiferent de cât de corect ai lucra, SEO, există o metodă care pune la pământ tot ceea ce faci bun. Iar această metodă nu mai depinde de tine. Tot ce poţi să faci este să asişti ori să intervii agresiv încercând să diminuezi efectul.

Ce înseamnă SEO Negativ?

Ceea ce presupune şi denumirea. SEO Negativ este o formă de Black Hat SEO aplicat pe site-urile concurenţei.

Spre exemplu:

– Vrei să-ţi doborî concurenţa?

Atunci asigură-te că primesc zeci de mii de linkuri dinspre site-uri penalizate ori dinspre site-uri ferme de linkuri. Şi asigura-te că toată chestia asta se întâmplă în doar câteva zile.

Rezultatul va fi unul dezastruos pentru concurenţă. Mai ales dacă această concurenţă are ca tactică, de SEO, linkbuilding-ul extern (advertoriale, guest-posturi etc).

Şi nu, nu este un mit această metodă. Se practică de ani de zile. Doar că din ce în ce mai mult, în ultima perioadă, este aplicată.

Soluţia ca să scapi efectul unei astfel de tactici este Google Disavow Tool. Sau zeci de reguli în htacces şi robots.txt, pentru fiecare site de la care nu vrei linkuri.

Însă soluţia asta nu rezolvă cu adevărat problema. Şi, din păcate, o soluţie viabilă nu există deocamdată. Probabil, dacă fenomenul va lua o şi mai mare amploare, Google va reacţiona şi va scoate complet, din factorii de ranking, linkbuiding-ul.

Google, tot prin Penguin, a încercat să stabilească parametrii a doi factori importanţi în ceea ce înseamnă linkbuilding adresiv. Exces de Fals Pozitiv şi Exces de Fals Negativ. Chestia asta are rolul de a penaliza site-urile cu Exces de Fals Pozitiv în linkurile inbound. Dar şi de a proteja site-urile cu Exces de Fals Negativ în linkurile inbound. Însă soluţia, în efect, nu protejează împotriva SEO Negativ.

Şi tot la capitolul SEO Negativ intră şi recenziile negative false lăsate (prin comentarii) ori create (prin articole) pe diferite site-uri ori bloguri, ori chiar pe pagini de Google Plus.
Ar fi avut o „greutate” mare în toată problema asta, în sensul că ajuta, Authorship-ul de la G+. Încă mai are o astfel de „greutate” Publisher Rank tot de la G+.

Ideea generală este că din cauza unor astfel de tactici murdare s-a insistat ani de-a rândul pe folosirea G+ şi pe asumarea identităţii. Tocmai pentru a primi într-un fel „prezumţia de nevinovăţie” atunci când se întâmplă astfel de ravagii ce nu au nicio legătură cu modul tău de lucru, ca specialist SEO.

*via SER