Tendința în domeniul PPC este de a lăsa să se înțeleagă că oricine, efectiv oricine, poate executa reclame pe Facebook. Însă, deși la prima vedere poate fi adevărat, atunci când cauți performanța lucrurile se schimbă. Altfel zis, reclame pe Facebook poate executa oricine, însă performanța o pot obține destul de puțini.

Drept urmare, continuăm să avem discuții despre reclamele pe Facebook fără a lua în considerare factori de bază în PPC, gen CTR, factori de bază în Online Marketing, gen ROAS, și nu în ultimul rând factori strict tehnici ai modului de lucru al Facebook.

Trucurile sunt subliniate din zona factorilor strict tehnici, ai Facebook.

1 – În Facebook Ads Preferences există listate toate preferințele tale.

Preferințe ce sunt prelucrate algoritmic atunci când ție, tot ca utilizator, îți sunt livrate reclame. Și atunci de ce să nu folosești aceste date ca să înțelegi cum funcționează reclamele pe Facebook sau mai bine zis să înțelegi cum anume decid algoritmii Fb și mai ales de ce, să îți livreze o anumită reclamă?!

Click pe o reclamă, click pe o fotografie, like la o pagină asemănătoare altei pagini, like sau share la o informație, comentariu la alta ș.a.m.d.

Toate aceste criterii conturează profilul utilizatorului, ca și preferințe pentru reclame. Iar aici este primul pas de unde începe targetarea utilizatorului cu reclame. Pentru că, în efect, advertiserul sau marketerul pe aceste informații se bazează, chiar dacă ceea ce setează este la nivel de regulă, nu individualitate.

Am menționat acest aspect pentru că este foarte important, ca marketer sau advertiser, să cunoști modul de targetare cu reclamă în situația în care vrei conversii, nu doar like și share de la o reclamă. Desigur, mediul poate deveni extrem de complex, dar depinde numai de cât de adânc vrei să analizezi. Dar, în esență, pentru Facebook contează enorm de mult etichetarea informației, în special cea semantică.

De la categoria în care este inclusă o pagină de Facebook (afacere locală, ONG, Retail etc.) până la informația oferită de site-ul pe care utilizatorul de Fb îl vizitează. Fiecare tip de informație are o anumită etichetare. Toate aceste informații conturează comportamentul utilizatorului, ca și consum.

De exemplu: – îți place tenisul pentru că ai dat like la pagina Simonei Halep, dar ești eligibil pentru reclamă și din partea paginii lui Horea Tecău pentru că cele două pagini sunt similare prin prisma categoriei și informațiilor postate. În plus ai mai dat click pe cel puțin o reclamă a unui magazin online, reclamă ce promova tricouri la ofertă. 

Din exemplul meu, dar și din cele spuse mai spus, trebuie să înțelegi la ce te ajută Ads Preferences. Și anume la cum utilizatorul devine eligibil pentru a primi o anumită reclamă. Adică ceea ce tu targetezi ca interese, doar că în sens invers.

2 – Audiența unei pagini Facebook decide în foarte mare măsură și tipologia audienței reclamei. 

Atât prin prisma conținutului la care reacționează și cu care interacționează utilizatorii, cît și prin prisma obiceiului de consum al utilizatorilor. Mă refer aici la relevanța reclamei pentru utilizatorii din target.

Tocmai din cauza asta, pentru un bun scor de relevanță al reclamei și implicit costuri mai mici, trebuie ținut cont de datele din Insights. Atât ca targetare, cât mai ales ca și conținut al reclamei. Trebuie să știi cine sunt fanii paginii tale, prin prisma a ceea ce le place, și să cauți oameni cu interese asemanătoare, pentru că în fond ei sunt piața țintă pentru businessul tău. Desigur, asta în situația în care pagina a fost crescută organic, nu prin metode gen concursuri de like, aplicații cu like-gate și alte prostioare.