E o chestie destul de delicată şi pe care trebuie să fii foarte atent cum o manevrezi. Datele personale ale clienţilor, căci despre asta este vorba, au fost şi vor fi tot timpul expuse unui risc enorm, în orice mediu de marketing.

Nu toţi marketerii respectă codul, nescris, al bunelor practici în marketingul online (marketing în general). Şi mai grav, nu toţi marketerii respectă legislaţiile în vigoare referitoare la lucrul cu datele personale ale clienţilor.

Infograficul de mai jos tocmai asta subliniază. O balanţă care tinde să ajungă la un echilibru periculos între clientii care-şi dăruiesc pur şi simplu datele personale în schimbul unor produse primite gratuit şi cei care nu o fac. Totul din vina marketerilor.

Într-un viitor tehnologic sinonim cu propria-i definiţie, Big Data, pentru clienţi va fi din ce în ce mai greu să fie stăpâni pe propriile decizii. Totul va depinde de pregătirea marketerilor şi de modul cum aceştia respectă bunele practici şi mai ales legislaţia in domeniu. Pentru că e o chestie să colectezi/analizezi/lucrezi cu date de genul „ce tip de produse electronice preferă sau ce dispozitive inteligente foloseşte” şi cu totul altceva să colectezi/analizezi/lucrezi cu date personale, de genul „locaţie/adresa domiciliu/nr telefon/profiluri pe reţele de socializare/carduri şi conturi bancare etc”.

*QB= Quick Blogging (un tip de articole cât mai scurte şi la subiect, publicate pe Balantza, despre informatii interesante)

QB: -Uz şi Abuz. Datele personale ale clienţilor.