A venit momentul, iata, sa ”servim” si prima portie pe acest an de ”puls blogosferic”!

As  fi vrut sa spun ca lucrurile sunt roz(sau pe roze), dar as fi fost foarte departe de adevar!

Isi testeaza blogosfera limitele de expansiune?

In spatele tuturor intamplarilor sunt motive, explicatii, toate logice, toate venind ca o consecinta a unor stari de fapt!

Se pare, inca nu sunt ferm convins dar tind sa cred asta, ca blogosfera romaneasca si-a atins un prim prag de expansiune, adica a atins numarul maxim de bloggeri pe care, ca numar, statistic vorbind, blogosfera romaneasca il putea avea!

Stiu, suna putin aberant(o zic si eu 😀 ) dar chiar pare ca blogosfera romaneasca nu mai are sange proaspat, nu mai are ”boboci”! Daca pana in vara acestui an, la fiecare 4 luni de zile, tot statistic vorbind, aparea o noua generatie de bloggeri, mai buna sau mai rea, mai numeroasa sau mai putin numeroasa, acum, la final de 2012 si inceput de 2013, cand in mod normal(tot statisticile vorbesc) blogosfera trebuia sa primeasca cel mai mare flux de bloggeri noi(raportat cu alte perioade ale anului), acum nu se intampla nimic!

La inceput de ianuarie 2013, nu am reusit inca sa disting 100 de bloggeri noi, si am cautat nu gluma! De regula bloggerii noi, bloggerii incepatori ii distingi foarte usor sau mai bine zis se fac distinsi singurei, asa cum la randul nostru si noi(si eu) ne-am facut, atunci cand a fost cazul!

Se pare ca acum, fie nimeni nu mai vrea sa fie blogger, fie nu mai e loc pentru altcineva(e o aberatie, dar un motiv probabil), fie pur si simplu nu mai e nimeni capabil dintre cei care poseda un computer personal!

Explicatiile? Sunt multe, dar cred ca cea mai plauzibila este prin prisma crizei economice care a cam inceput sa limiteze spre zero timpul liber al multora dintre cei capabili!

Ar mai fi multe explicatii, toate plauzibile, dar nu e cazul sa enumar, esenta fiind alta si anume ca sangele proaspat in blogosfera romaneasca la inceput de 2013 lipseste cu desavarsire!

Mai asteptam pana la final de februarie, pentru a da un verdict, cand in mod normal ar trebui sa se inchida un ciclu, pentru ca statistic vorbind, in intervalul decembrie-februarie au intrat cei mai multi bloggeri in ”meseria” asta, de-a lungul anilor!

Blogosfera scrie, dar despre ce? Blogosfera scrie, dar cine citeste?

Am tras un semnal de alarma de acum vreo, sa tot fie, 8 luni de zile, spunand ca bloggerii au ales o cale ce duce spre nicaieri, au ales sa fie ultra-individualisti, au ales sa planga chiar daca nu era nimic de plans, au ales sa urle chiar daca nu era cazul, au ales sa faca tam tam chiar daca nu isi avea rost!

In blogosfera, sunt publicate zilnic mii de articole, articole ce la randul lor ar trebui sa fie citite de 3,4 milioane de cititori de bloguri in limba romana, insa se pare ca nimeni nu mai citeste! Iarasi, nu e un lucru de care sunt sigur, pentru ca metodele de a calcula asta sunt destul de subrede si speculative, insa nu pot sa nu observ o scadere incredibila a interactivitatii in blogosfera! Like-uri seci, comentarii de complezenta, articole excelente ignorate parca deliberat etc…

Bloggerii au devenit se pare, peste noapte, specialisti in toate, aratand ca trendul descendent pornit in decembrie 2011 isi atinge acum apogeul! In decembrie 2011 aparea in blogosfera prima generatie de bloggeri ce-si falsificau vechimea in bransa, incercand sa para–ei stiu cum–! Nu e greu sa-ti dai seama de vechimea cuiva in blogging, e chiar foarte usor, il observi din modul cum se exprima, din modul cum isi apara principiile, din argumentele aduse, din modul cum isi aranjeaza ideile! Acum, trendul merge spre cei ce pretind a fi specialisti atunci cand se exprima, uitand ca pot fi al naibii de caraghiosi atunci cand sustin ceva, dar ei habar nu au despre ce vorbesc! …doar zic si tac, sa nu supar prea tare 😀

Trafic este, dar unde naiba este?

Spuneam mai sus ca statistic vorbind sunt peste 3,4 milioane de cititori de bloguri in limba romana! Poate sunt, dar unde sunt, ca nu-i zaresc deloc?!

Si-au ales bloggerii asa de bine nisa incat cititorii merg direct pe respectivele tipuri de bloguri ignorand restul, ca si cand totul este distribuit pe fiecare blog in parte si nu interactioneaza cu restul? Mai pe inteles, acei cititori ai mei nu merg si pe MWB?(si e doar un exemplu)

Se prea poate, zic eu, ca oamenii satui de can-can-ul marii majoritati a blogurilor, ca de altfel a marii majoritati a presei online, sa intre sporadic, cand isi aduc aminte, pe bloguri!

Se prea poate, tot eu zic, sa fie totul rezultatul super optimizarilor SEO(blackhat) facute pe site-urile de stiri iar oamenii sa nu mai doresca investigare si pareri personale ci doar platite?

De regula cititorul este un om inteligent insa atunci cand il tratezi ca pe un retardat iti va raspunde cu aceiasi moneda si asta cred eu ca se intampla acum in blogosfera, cand cititorii prefera sa citeasca bloguri in Rss Reader, acele cateva bloguri la care sunt abonati fara sa mai caute altceva si fara sa mai doreasca contact marit cu blogosfera!

Este de gandit aici, pentru ca nu e bine deloc situatia data, nu e bine deloc! Daca acum cateva luni numaram cel putin 200 de bloguri cu mai mult de 3000 de unici pe zi, acum nu am mai intalnit prea multe(cred ca 100 e mult)!

Surse de trafic!

Surse de trafic sunt asa cum au fost mereu, dar se pare ca ceva nu mai functioneaza cum trebuie, efectul link-dumping facandu-si simtit rezultatul din plin!

Ca surse sigure de trafic raman prea maritul Google, Facebook(in cadere libere, in continuare), StumbleUpon, agregatoarele Bundecitit.ro si  Meritacitit.ro(ambele destul de subrede la capitolul trafic trimis spre bloguri, desi clar nu e vina lor), Mostwantedblog.org dar care si el incepe sa sufere(iar aici e vina mea si promit sa corectez) si care desi prin Blog Power reprezinta o sursa garantata de trafic, cititori, comentatori parca …parca…numai e cum era! Ar mai fi cateva bloguri de tip ”A-list”, nici ele cu trafic trimis prea mare, si sporadic ba’ un forum, ba’ un Twitter ametit, ba’ un Rss Reader razvratit(si in continua crestere)!

Bloggerii si-au monetizat blogurile?

Da, s-a intamplat si e in plin proces de….monetizare, ce altceva credeati? 😀

Bloggerii cu mic cu mare au mirosit cascavalul si cum era normal sa se intample si-au indreptat antenele intr-acolo! Va mai dura putin pana isi vor da seama de ce si cum, pana cand isi vor organiza activitatea pe blog astfel incat sa nu deranjeze cititorii cu articole ce sunt in totalitate doar advertoriale! Insa per total e bine, caci monetizarea reusita a unui blog, permite bloggerului sa dedice mai mult timp pentru perfectionare, pentru profesionalizare!  Pe scurt, daca bloggerul castiga devine freelancer, daca e freelancer isi poate permite sa ridice stacheta valorica pana acolo unde un jurnalist poate doar sa viseze!

Zapaceala mare acum, in orice caz, cand multi scriu doar advertoriale si isi decapiteaza traficul si valoarea SEO a propriului blog! Dar e ceva trecator, o situatie care dirijata cum trebuie poate avea un final frumos, insa daca cei in cauza nu pricep pericolul, atunci bloggerii vor deveni tinta misto-urilor online, din nou!

Lider de opinie vs formator de opinie!

Se stie, de mult, ca in blogosfera, in domeniul new-media, au existat mereu liderii de opinie si formatorii de opinie! Doua ”specii” cu acelasi pedigree insa cu calitati native diferite! Nu e greu sa recunosti astfel de oameni, dar sunt al naibii de rari in blogosfera romaneasca! Ma raportez la Mostwantedblog.org, cum e si cazul, fiind locul cu cea mai mare concentrare de bloggeri pe metru patrat :)) , unde statornicia, perseverenta si pasiunea celor noi, celor ce intra in contact cu cei ”vechi”, devin atribute din ce in ce mai dificil de gasit! Despre Mostwantedblog.org nu mai zic nimic, ca i-am mustrat prea tare! 😀

Per total, in blogosfera, sunt multi cei care, imbatati cu apa rece, se considera lideri de opinie desi e un subiect oarecum tabu inca pentru multi dintre bloggeri, chiar si cu dictionarul in fata! La fel de multi, poate si mai multi, sunt cei care se considera formatori de opinie doar pentru ca isi expun ineptiile, refularile mentale si gandurile aiurite de prea multa intoxicare mediatica!  Si unii, si altii, uita cu desavarsire ca pentru ambele ”specii” e nevoie de timp, de experienta si experiente, e nevoie de educare in online! Nu te poti considera lider de opinie pentru ca ai 30 de comentarii per articol, ar fi chiar ridicol sa fie asa, cum nici formator de opinie nu te poti considera, pentru ca nu are nici cea mai mica legatura cu asta! Prin reactiile clare, dincolo de blogul tau, negative sau pozitive, prin asta iti da-i seama daca faci parte din aceste doua ”specii”, apoi in functie de modul cum reusesti sa influentezi, fara sa urli sau sa te milogesti, atunci iti da-i seama ca drumul tau seama a drum de lider sau formator de opinite!

Retele de socializare! Cadere libera!

Aici voi fi mai scurt, pentru ca e un domeniu ce pentru bloggeri reprezinta o sursa de promovare, ca si uz profesional(de restul nu ma intereseaza)!

Facebook, cade liber si cade bine, cel putin pentru bloggeri! Mai are cate  o zvacnire sporadica, dar rar!

Twitter? Il lasam, cu ale lui si cu ai lui, pentru ca nu prea isi are sens o folosire intensiva a respectivei retele din moment ce 98% din twitturi sunt ignorate!

Google Plus, ramane mic si trist, desi ca potential este mult mai important pentru bloggeri decat toate celelalte retele de socializare puse la un loc!

Stumble Upon isi confirma cresterea si devine, cel putin pentru balantza.com si mostwantedblog.org, principalul furnizor de trafic dupa Google!

Pinterest, ramane la stadiu de star adormit, asa cum tot a fost in ultimile 6 luni de zile!

Linkedin, in continuare mult prea pretuit pentru ceea ce ofera cu adevarat!

 

Sper sa fie de folos cele spuse, se fie un an bun pentru blogosfera romaneasca dar si pentru Social Media romaneasca, pentru ca nu-i asa, bloggingul este parte a Social Media!