Salutare!
Prin prezentul articol incerc sa creez o noua categorie de articole pe Balantza, articole care sa aduca in evidenta problemele, noutatile, tendintele …etc…ale blogosferei romanesti! Nu voi pretinde ca sunt vreun mare specialist in domeniu si ca parerea mea este foarte importanta ci voi incerca sa-mi expun parerea prin prisma experientei de cativa ani in fenomenul social media! Daca va intrebati ce m-a apucat (si nu, nu am luat-o razna), raspunsul corect este ca sunt satul sa citesc parerile multor asa.zisi specialisti social media, care din diverse motive altereaza voit sau inconstient realitatea si o prezinta intr-un mod cu totul si cu totul subiectiv, asta ca sa fiu bland in exprimare 😀

Voi incepe prin a pune in lumina reflectoarelor o tendinta negativa ce pune stapanire pe blogosfera in ultimul timp, o tendinta pe care eu o numesc ”hi.five.izare” si care aduce cu sine o multime de probleme dar si un sentiment de indoiala ca bloggerii ar putea fi cu adevarat lideri de opinie, macar in online, pentru ca in ”offline” deja viitorul nu mai este chiar asa roz!

   De ce si de unde ”hi.five.izarea” ?

      Poate ca unii internauti, plictisiti sa tot socializeze prin Hi5 (probabil) si sa priveasca cu jind la miile de fotografii, au decis ca este momentul sa faca un pas inainte, inspre blogging, sa incerce sa-si creeze propriul loc si propria identitate online, sa incerce sa-si creeze noi amicitii …etc! Numai ca lupul isi schimba parul, dar naravul ba’ , iar multi dintre cei ce au ales sa faca acest pas, au adus in bagaje si limbajul hi5 precum si comportamentul de ”salcie” (persoana care nu are o opinie proprie si care doar aproba opiniile altora, in functie de interlocutor) ! Ei da, se intampla si se va intampla si mai des in viitorul apropiat, sa avem de lucru cu bloggeri care habar nu au despre ce vorbesc, cu bloggeri care doar arunca vorbe la intamplare si care dupa doar cateva saptamani de ”blogareala” incep a pretinde ca deja stapanesc si cunosc suficient de bine bransa incat sa inceapa a da si sfaturi!

 Trebuie sa mentionez ca am ales hi5, aleatoriu,  pentru ca este o retea arhi-cunoscuta, dar reteta, aceeasi, se aplica si altor internauti veniti dinspre diferite forumuri, retele de socializare, care o data intrati in lumea bloggingului, pastreaza si chiar promoveaza orice altceva decat ceea ce il defineste pe blogger ca entitate online!

Apropo de blogger ca entitate online, v-ati gandit vreodata la ceea ce poate insemna asta?
 Am incercat si eu, iar caracterizarea suna cam asa :
       ”persoana cu o opinie pertinenta, proprie si robusta, om cu talent oratoric, creativ si cu o imaginatie ce de multe ori este capabila sa captiveze cititorul astfel incat sa.l faca sa revina pe pagina blogului;
    -om ce poarta pasiune pentru ceea ce face, consecvent si perseverent, mereu in cautare, mereu dornic de imbunatatire si de depasire a propriilor limite;
   -persoana ce stie si este capabil sa-si sustina punctul de vedere, aducand argumente convingatoare; -care nu cedeaza in fata atacurilor sau schimburilor de opinii, dar care stie sa accepte parerile altora intr-o maniera eleganta si educata;

…ar mai fi cateva…dar nu despre asta vorbeam azi …

Astazi vorbeam despre bloggerii avizi dupa socializare, avizi dupa faima si chiar bani, atat de dornici si in cautare de faima si bani incat creeaza si sustin articole desi habar nu au despre ce au scris, fac recenzii de carte desi au rasfoit doar prefata acelei carti, care sunt in stare sa dea sfaturi pe care ei ca si om sau blogger nu le urmeaza!

 Va suna cunoscut?

Eu cred ca da! Nu de putine ori, in ultimul timp, m-am ”impiedicat” de articole in care bloggerii faceau recenzii de carte, amuzante prin prisma faptului ca singura legatura pe care articolul o avea cu respectiva carte era titlul si prefata cartii ce era citata in articol, atat! Nu de putine ori in ultimul timp, am vazut articole in care bloggerii dadeau sfaturi si chiar indemnau ca acele sfaturi sa fie urmate de catre cititori, desi sfaturile nu aveau nicio legatura cu realitatea! Nu de putine ori in ultimul timp, am vazut bloggeri capabili sa propuna altora promovare, desi in realitate habar nu au ce inseamna promovare cu adevarat, confundand cifrele din statisticile de accesare a blogului cu adevarata insemnatate a aprecierii primite dinspre cititorii de bloguri!

Repet, am ales, aleatoriu, reteaua hi5, doar pentru ca asa am ”legat” in mintea mea un nume caracteristic pentru cei care au considerat ca bloggingul inseamna vorbe goale!

Pe curand!
..ah, era sa uit…data viitoare vorbim despre o alta tendinta a bloggingului, legata din nou de o retea de socializare!