Asa cum spuneam ieri si cum probabil ati citit si din multe alte surse (pentru ca s-a creat enorm de mult buzz pe tema asta), Google a facut un update important al functiei de cautare a motorului de cautare, update ce a fost denumit Penguin 2.0, update ce a vizat direct micsorarea impactului webspam asupra cautarilor pe Google!

Astazi incep sa se simta primele efecte ale acestui update!

Divagand putin, multi, enorm de multi specialisti care pana ieri seara prognozau un fel de apocalipsa, astazi isi fac mea culpa, acceptand ca au avut asteptari eronate si ca au interpretat complet gresit ceea ce avea se semnifice acest update, Penguin 2.0!

Spuneam ca astazi incep sa se simta primele efecte ale acestui update pentru functia search pe Google! Iar aceste prime efecte sunt in nota a ceea ce va spuneam ieri, dar si cu mult timp in urma si anume ca multe, dar enorm de multe site-uri mari, atat ca Page Rank cat si ca Alexa Rank (deci cu trafic foarte mare) vor avea de suferit!

Evident, imi este greu sa va prezint un raport pentru site-urile din .ro, asta pentru ca cei care se ocupa de monitorizarea SEO la nivel national au intarziat sa prezinte rapoarte! Global insa, cei de searchmetrics.com au realizat o scurta prezentare cu cateva dintre cele mai penalizate site-uri din online, ieri, de catre update-ul Penguin 2.0! Printre aceste site-uri regasim un salvationarmy.org, dailydot.com, dish.com sau 2dplay.com, site-uri cu mai mult de 100.000 de vizitatori unici pe zi, site-uri care in principiu au fost depunctate datorita abuzului de publicitate servita, precum si de ne-optimizare SEO la nivel meta si date structurate, dar care aveau si o structura de linkuri construita prin link-spam (de fapt asta a fost tinta Penguin 2.0)!

Mai jos, iata o lista de site-uri depunctate ieri, lista realizata de cei de la searchmetrics.com:

Google's Penguin Update 2.0  Loser analysis « Searchmetrics SEO Blog

Se observa ca Google nu a tintit efectul ci cauza, lovind in site-uri din mai multe nise, indiferent de cat de mari au fost aceste site-uri! Bineinteles, acum, la nivel PageRank si trafic primit dinspre Google de catre aceste site-uri prezentate mai sus, dar si multe altele,  este inca devreme sa vorbim, asta pentru ca update-ul nu este inca completat la nivel ”world wide”, in plus de asta, abia la finalul lunii iunie dupa update-ul de Page Rank, efectul va deveni si mai clar, dar se poate deja prognoza un down-ranking seminificativ pentru toate aceste site-uri!

Toate site-urile prezentate mai sus sunt din SUA, insa asa cum spuneam depunctari masive au suferit si site-uri din alte tari, ca de exemplu urmatoarele:

-wikipedia.org, imdb.co.uk si thesun.co.uk (la nivel – Marea Britanie)

-virgilio.it, libero.it, youtube.com, repubblica.it, telecomitalia.it (la nivel – Italia, site-uri ce se numara in top 50 din Italia ca trafic si popularitate, facand exceptie bineinteles de youtube.com)

-wikipedia.org, facebook.com, as.com (la nivelul-Spania)

Iar exemplele pot continua!

Dar sa nu vorbim doar despre depunctari, sa vorbim si despre site-uri ce au urcat masiv pe ”scara vizibilitatii”! Iata exemple la nivel SUA :

Visibility Charts   Organic Winners  absolute    USA   Searchmetrics EssentialsVisibility Charts   Organic Winners  absolute    USA   Searchmetrics Essentials (1)

Asadar, repet pentru cei care inca nu au inteles, tinta Penguin 2.0, a acestui update facut ieri de Google a fost link-spam-ul (de asta se tot vorbea despre faptul ca Google ”ar viza” advertorialele, guest-posturile, vanzarile de linkuri, insa realitatea fiind ca Google a vizat si vizeaza linkurile si excesul de linkuri din advertoriale s.a.m.d)!