O altă concluzie nu poţi avea, decât că românilor le plac prea mult preţurile greşite, de la eMag. La fel le plac şi reducerile, cu cât mai mari cu atât mai bine.

Spun asta pentru că se vorbeşte despre strategii de marketing, Social Media şi PR zilele astea în blogosfera românească în aşa măsură încât poţi crede cu uşurinţă că românii au descoperit un nou sport naţional şi că toţi, de la mic la mare, se pricep deopotrivă la marketing cât şi la Social Media ori PR.

Nu am să comentez deloc pe tema preţurilor greşite de la eMag (episodul 2). Pentru mine este suficient răspunsul companiei şi anume că a fost într-adevăr o eroare tehnică şi că-şi vor asuma responsabilitatea, inclusiv faţă de clienţi.

Fiecare doarme aşa cum îşi aşterne. Inclusiv eMag. Totodată, nu pot să nu-mi amintesc vechea şi actuala expresie „las-o bă’ că merge şi aşa” ce predomină în multe din domeniile unde indicele de inteligenţă trebuie să fie peste medie.

Aberaţii de genul „concurenţă neloială, tactică murdară de marketing, campanie de PR” rămân doar la stadiul de aberaţii dintr-un motiv simplu. Nu poţi, indiferent de diversiunea construită, să modifici realitatea şi percepţia generală pe care ceilalţi o au despre tine prin prisma a ceea ce ai făcut.

Ori, cam asta este realitatea:

eMag a greşit preţurile, dintr-o eroare tehnică, şi au pierdut x mii euro, arătând serioase lacune şi deficienţe tehnice;

Indiferent de cât de bun PR ai avea şi indiferent de cât de mulţi şi buni „avocaţi” voluntari ai avea, realitatea este simplă. Erori se întâmplă şi la case mari, chiar şi acolo unde te-ai aştepta să meargă totul strună.

Faptul că acum eMag îşi onorează comenzile primite contra 2-3 lei, nu dovedeşte decât faptul că-şi asumă greşeala, păstrând o bună conduită în relaţia cu clienţii.

În rest, totul e tăcere. Se întâmplă, greşelile sunt omeneşti. Nu trebuie să cadă capete, nu trebuie să fie sancţiuni. Şi nu, nu-mi fac griji că totul a fost doar o cascadorie de PR sau Marketing. Cascadorii de genul asta le fac doar cei care vor să-şi umilească toată concurenţă ori o atitudine de genul asta nu este indicată nici măcar în sport.

Esenţa „furiei” cu care se comentează acum în online despre acest subiect este că românilor le plac prea mult reducerile dar şi preţurile greşite (de la eMag?).

*ps: – îmi este greu să cred în teoria conspiraţiei şi că eMag ar fi inventat totul. Că nu ar fi existat eroarea şi că toate informaţiile ar fi fost doar imaginaţia cuiva, doar pentru a crea buzz în media. Dar, sigur, cum nu „am fost cu ochii pe eMag”, nu pot exclude varianta. Însă nici nu o pot susţine.

*pps: – bineînţeles, nu pot ignora nici faptul că în trecut eMag a dezvoltat campanii tocmai pe ideea „preţurilor greşite”. Poate din cauza asta sunt puţini cei care le acordă prezumţia de nevinovăţie.

*alte pareri la Vali Petcu si Cristi Manafu.