În cursul săptămânii trecute, Google anunţa că până la finele lui septembrie vor termina de actualizat formatul reclamelor de tip Products Listing, extinzând în acelaşi timp şi aria lor de acoperire/afişare.

Pentru cei ce nu sunt familiarizaţi cu PLA (Products Listing Ads), iată o definiţie scurtă:

PLA sunt reclame afişate în Google Search Network, care afişează informaţii specifice despre un produs anume, definit de marketer prin intermediul Google Merchant Center.

Noutatea va consta în faptul că Google va permite extinderea PLA şi la nivelul site-urilor de tip ecommerce. Astfel că, cel puţin aşa consider eu, magazinele online cu rată de conversie mică pot beneficia de venituri din Adsense (for Shopping) afişând anunţuri tip PLA care, bineînţeles, vor prezenta produse de pe alte magazine online (ce-şi fac reclamă prin Adwords).

Sigur, la o prima vedere, veţi zice:-ce sens are ca un magazin online ce vinde „tigăi” să afişeze reclame la „tigăi” vândute de un magazin concurent?

Răspunsul este simplu. Puţine sunt acele magazine online care lucrează cu specialişti în marketing online, dar şi mai puţine sunt acele magazine online care lucrează cu specialişti în optimizarea conversiilor de tip macro (sales). De aici rezultă faptul că magazinele online ce nu lucrează cu, cel puţin, un specialist de marketing online, vor avea şi o rată de macro-conversie mică. Pe scurt, nu vor vinde suficient încât să fie profitabili. Şi atunci, afişând aceste anunţuri PLA vor putea, măcar in faza de start-up, să câştige din Adsense. Una din politicile Google fiind aceea de a sustine business-urile mici să se dezvolte.

Adsense for Shopping nu este destinat oricărui publisher, ci doar comercianţilor şi site-urilor specializate în comerţ online. De unde rezultă clar că şi comisioanele diferă, fiind mult mai mari, decât sunt în Adsense-ul obişnuit.

Fiind un tip de campanie cu targetarea axată exclusiv pe GSN, rezultă deci că regulile de bază pentru campaniile Search vor fi respectate și in cazul PLA cu afișare pe site-uri ecommerce.

Noutatea şi mai mare este că până la finalul lunii septembrie, în Google Adwords campaniile de tip PLA vor fi actualizate şi vor deveni campanii Google Shopping. În România, intreaga funcţionalitate Google Shopping nu cred să fie disponibilă până la finele lui 2014.

*asa arata in teste:

Untitled drawing (62)