Acum ceva timp vorbeam despre Pinterest intr-un moment in care reteaua de socializare devenise in ochii tuturor un adevarat superstar iar ”cifrele” vorbeau in termeni foarte laudativi, in speta numar de utilizatori, trafic primit, trafic trimis etc..

Azi insa, Pinterest imi pare asa, ca un star adormit care incepe usor, usor sa fie ocolit de internauti, asta desi ”cifrele” vorbesc din nou in mod laudativ! Ironie sau nepricepere in analiza?

Se pare ca este vorba doar de ironia sortii si anume, cu toate ca Pinterest inregistreza cresteri semnificative la capitolul utilizatori noi, trafic..etc.. in acelasi timp, reteaua de socializare ramane abandonata de vechii utilizatori, care nu mai gasesc nimic atractiv, desi inca de la inceput se stia ce putea oferi aceasta retea de socializare!

De ce a adormit Pinterest? Simplu, lipsa de interactivitate intre utilizatori, capitol la care Facebook exceleaza si care este factorul cheie pentru succes in online! Desi preluasera cam ce era mai bun de la Facebook, Twitter si Google Plus, cei de la Pinterest se vad acum intr-o dilema, neintelegand unde anume au gresit! Raspunsul e simplu si anume, lipsa posibilitatii de a avea un flux de informatii pentru ca utilizatorii sa fie la curent cu ce fac prietenii lor din retea, pentru ca nu.i asa, oamenii raman oameni si vor sa stie micile picanterii din viata cunostintelor 😀

Apoi, ar mai fi doi factori extrem de importanti care au dus la stagnarea Pinterest, primul fiind ca reteaua prin concept a devenit ca un liant perfect pentru advertising gratuit online si stim cu totii ce se intampla cand publicitatea in online devine foarte agresiva 😉

Un al doilea factor, poate mai important decat primul este geniul lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, care a priceput rapid in ce consta succesul Pinterest si actionat ca atare, cumparand Instagram, pe bani multi ce.i drept, dar a meritat, caci Facebook practic a compensat acolo unde era deficitara, doborand in acelasi timp reteaua Pinterest!  🙂