O întâmplare interesantă şi foarte ciudată s-a petrecut azi. Pagina de Facebook a Fresh Home, unul dintre cele mai populare bloguri colective din lume a căzut pradă hackerilor.

Sistemul a fost unul pe cât de simplu, pe atât de diabolic. Puteţi citi întreaga poveste pe site-ul freshome.com.

Mie personal mi se pare stupidă întreaga chestie. Nu poţi ceda „ownership-ul” unei pagini doar pentru că speri că de fapt obţii altceva. Ownership e ceva, Verified Page e altceva. Nu exista confuzie intre diferentele dintre cele doua concepte.

Şi nici nu poţi învinovăţi Facebook pentru aşa ceva. În nici un fel. Indiferent de cât de confuz şi „misterios” ar fi procedeul prin care Facebook acordă titulatura de Verified Page unei pagini de Facebook.

Ce e trist în toată povestea asta nu e că freshome.com a rămas fără pagina de Facebook şi cei 1 milion de fani. În fond, în maxim 10 zile, pot paria că vor avea mult mai mulţi pe o pagină nouă (păţania lor s-a viralizat incredibil azi, ceea ce va aduce indirect popularitate). Trist este că multe alte persoane au căzut pradă schemei şi şi-au pierdut paginile de Facebook.

Şi vin şi întreb acum. Despre ce vorbim când explicăm ce şi cum în Social Media, dacă suntem suficient de naivi încât să cedăm gratuit controlul paginilor de Facebook, unor necunoscuţi, gresind in stil de amator?

Nu vreau să fiu răutăcios. Nu mă bucur de răul altuia. Dar totuşi, situaţia de mai sus da naştere unor întrebări, care trebuie puse.images