Dacă ne uităm puţin pe statisticile Social Media, din România sau din oricare altă ţară din lumea asta, observăm că o stare de fapt devine din ce în ce mai clară. Suntem pierduţi în comunicare, utilizatorii de online nu mai ştiu să comunice.

  • Facebook, în România, 8,1 milioane utilizatori (vârstă 18+, plus cca 1,2M cu vârste -18), conţinutul popular în reţea este predominant cel vizual (foto, video).
  • Twitter, în România, cca 400k conturi din care doar cca 10% active măcar o dată pe lună, cu cca 1,8M postări lunar.
  • Instagram, în România, cca 330K conturi din care cca 210K active lunar, cu cca 1,7M poze lunar.

Iar lista poate continua.

Concluzia este una singură. Ne pierdem în comunicare. Preferăm conţinutul vizual în dauna textelor.

Preferăm să postăm o poză, nu să ne spunem o părere. Preferăm să comunicăm prin imagini sau să ataşăm imagini părerilor noastre, fie pentru a exemplifica, fie pentru a întări o idee, fie pentru a ne lăuda, fie…fie.

Iar concluzia asta este una nu tocmai ok. Desigur, omul încă de pe vremurile când îşi avea „sufrageria” în peşteră, prefera să deseneze, să se exprime prin grafic-vizual, nu prin text. Dar, parcă, după atâtea mii de ani de evoluţie, să descoperim că suntem la acelaşi stadiu, ca atunci, nu mi se pare ok. Nu este ok.

Vina, în special, aparţine celor ce au creionat în mentalul comun noţiunea de Social Networking, cei care au căutat să evidenţieze în permanenţă beneficiile pentru vanitate şi ego, ignorând partea reală şi anume că fără networking, Social Media nu există. Le puteţi spune cum doriţi. Social Media Guru, Social Media Superstar etc.

Probabil pe comunicare şi încurajarea comunicării, între utilizatorii de online, se vor axa următoarele strategii de Marketing Online. Nu din altă cauză, dar în ritmul actual avem toate şansele ca în viitorul nu foarte îndepărtat, să comunicăm prin poze, like-uri, share-uri dar fără comment-uri (în genul troll, care-ţi zice „eşti prost” dar nu-ţi spune şi de ce consideră asta).