Anunţul de azi al Google că au pus în funcţiune o nouă unealtă (de fapt au reparat una veche) care ţinteşte să corecteze foarte mult comportamentul site-urilor web atunci când sunt accesate de pe smarthphone, relevă că deşi aproape 3 ani de zile s-a discutat despre trecerea la designul responsive, foarte mulţi webmasteri ignoră in continuare acest amănunt.

Iar dacă l-ar fi ignorat pentru că în realitate ei ar avea site-urile optimizate mobile prin variante dedicate atunci nu ar fi fost o problemă pentru nimeni şi evident nici pentru Google.

Ce se întâmplă când un website nu este nici responsive şi nici nu are variantă dedicată mobile, în momentul când din Google SERP un utilizator apasă pe linkul site-ului ce a apărut în rezultatele căutării? -preponderent, indiferent care ar fi pagina apărută în SERP a respectivului site, utilizatorul va fi redirectat spre homepage-ul acelui site. Adică „user experience” egal cu zero. Totul din cauza dispozitivelor de tip smarthphone şi a modului cum „manipulează” navigarea web.

Funcţia este utilizabilă (şi vizibilă) la nivelul Google Search în limba engleză, doar in SUA, momentan. În SERP sub site-urile suspectate a nu fi optimizate mobile va apărea un mesaj de avertizare. Aste, foarte probabil, va duce la o scădere masivă a traficului pentru acele site-uri, trafic venit dinspre Google Search, varianta de accesare mobile/smarthphone.

Exemplu:

Optimizarea pentru mobile

Optimizarea pentru mobile

Pentru a îmbunătăţi acest aspect, în fond Google vrea să ajute proprietarii de site-uri şi nu să-i penalizeze în vreun fel, în Google Webmaster vor apărea pentru fiecare site validat, notificări şi avertizări atunci când există erori în accesarea de pe smarthphone.

faulty redirects webmaster tools

 

*mai multe info, despre optimizarea pentru mobile, pe GWC