Dacă tot e la modă să ne plângem de reach-ul scăzut al postărilor pe paginile de brand şi totuşi nu vrem să înţelegem nişte chestii extrem de simple, iată încă o chestie care explică destul de bine de ce reach-ul e aşa de mic.

În contextul Big Data, când marile companii de servicii online primesc în cele din urmă date de navigare, preferinţe, activitate, a utilizatorilor de internet, Facebook a decis o chestie foarte simplă (nu doar Facebook, ci şi Google şi alţii).

Iar această chestie poate fi rezumată la asta: -arată-mi ce-ţi place să citeşti, să vezi, şi „eu” mă asigur să primeşti pe viitor conţinut relevant intereselor tale.

Evident este vorba despre istoricul de navigare, despre interesul acordat unui anume tip de conţinut. Şi pentru că e vorba despre Reach pe Facebook în acest articol, iată o chestie la care nu se gândesc prea mulţi.

Contul de Facebook este folosit ca mod de înregistrare şi mai apoi logare, de către utilizator, pentru diverse aplicaţii. Aplicaţii mobile ori nu, nu contează. Indiferent că este vorba despre aplicaţii precum Feedly, Pocket, Buffer ori alte tipuri de aplicaţii. La fel e şi pentru site-uri. În plus, e destul de normal ca şi Facebook să aibă date despre ce like-uieşte, share-uieşte ori click-uieşte utilizatorul din reţea. Apoi, având algoritmi care colectează datele astea, e relativ uşor să creezi algoritmi care să trieze şi să furnizeze conţinut relevant pentru interesele utilizatorului.
E un mod simplu, genial aş putea spune, de a furniza utilizatorului conţinutul care-l poate interesa. Tocmai pentru că pas cu pas, prin activitatea sa, utilizatorul arată Facebook ce-i place să citească.

Aşadar, cum spuneam şi în alte rânduri, degeaba un utilizator a dat like unei pagini de brand, dacă acesta nu este interesat de conţinutul ulterior creat de pagină (iar asta se vede în reacţiile sale vis-a-vis de conţinut). Cu cât utilizatorul ignoră mai des postările brandului, cu atât Facebook „ascunde” mai mult în News Feed-ul acelui utilizator ulterioare postări ale brandului. Viceversa valabilă.

Încă o chestie, observată din teste personale dar de care nu sunt foarte sigur. Se pare că like-ul este un indicator al interesului utilizatorului pentru un tip de conţinut, însă ca într-o scară a valorilor click-ul pe postare este mult mai important. Însă peste ambele, tot într-o scară a valorii, este share şi mai apoi comment. Repet, nimic oficial, e doar un test şi e posibil să fie unul „alterat” de alţi indicatori precum tipul de conţinut, arie de expunere maximă posibilă, utilizatori aflaţi în aria de expunere. Ideea este că analizând aprofundat şi ţinând mereu cont de „the big picture” se poate ajunge la o soluţie optimă pentru a dezvolta o strategie de conţinut care să fie postat pe pagina de brand.

*ps:-imaginea asta e foarte sugestivă pentru reach-ul pe Facebook. Arată-mi că ai citit articolul si apasă Like 😉

O mică observaţie despre Reach, pe Facebook.